וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי העבד" של פוטין: יאכטות, וילות ושעונים במיליונים

אחד ממתנגדיו הבולטים של נשיא רוסיה טוען כי ולדימין פוטין מחזיק עשרות בתי מגורים, כלי תעופה וכלי שיט בזמן שהעוני ברוסיה גובר. "באיזו עוד מדינה זה אפשרי?"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, השווה בעבר את כהונתו בתפקיד לחיי עבדות. אלא שהאמת, כנראה, רחוקה מאוד מכך. איש האופוזיציה הרוסי, בוריס נמצוב, הידוע כמתנגד בולט לנשיא רוסיה, פרסם דו"ח מפורט, הכולל את נכסיו הרבים של האיש החזק ברוסיה ב-14 השנים האחרונות, תחת הכותרת האירונית "חייו של עבד נרצע".

לפי הדו"ח של נמצוב, שנעצר כמה פעמים בעבר לאור פעילותו נגד השלטונות במוסקבה, נכסיו של פוטין כוללים לא פחות מ-43 מטוסים, 15 מסוקים וארבע יאכטות. באחד המטוסים אף הותקנה אסלה נשיאותית בשווי 75 אלף דולר. נכסי הנדל"ן של פוטין כוללים 20 וילות, ארמונות ודירות. לדברי נמצוב ושותפו לכתיבת הדו"ח, לאוניד מרטיניוק, לאיש הק.ג.ב לשעבר שעלה לגדולה יש תחביב יקר מאוד – אוסף שעונים שמוערך ב-22 מיליון דולר.

"חיי העבד" של פוטין: יאכטות, וילות ושעונים במיליונים. רויטרס
אסלה נשיאותית למטוס ב-75 אלף דולר. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין/רויטרס

"אם פוטין מאמין שזה סביר להחזיק הון כזה במדינה עניה, שבה במהלך שנות שלטונו מספר בתי הספר צנח ב-20 אלף, מספר המורים פחת ב-700 אלף ומספר בתי החולים קטן בחצי, אז יש לנו תפישה שונה של טוב ורע", אמר נמצוב, שנאלץ להדפיס יחד עם שותפו את 5,000 העותקים של הדו"ח בכוחות עצמו, כיוון שלא מצא בית דפוס שיסכים לעשות זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הקרמלין: "בבעלות פוטין דירה אחת בלבד"

מתנגדי המשטר ברוסיה טענו בעבר כי פוטין בן ה-59, מחזיק בהון של עשרות מיליארדי דולרים - טענות שהוא עצמו מכחיש. לפי הדו"חות הרשמיים של הקרמלין הנשיא מרוויח סכומים צנועים בהרבה וכמות הנכסים שברשותו נמוכה באופן משמעותי מכפי שנטען. בדצמבר אשתקד פורסם דו"ח שכר רשמי, לפיו פוטין שכיהן באותה תקופה כראש הממשלה, הרוויח 140 אלף דולר בלבד ב-2011. בדו"ח צוין כי בבעלות פוטין דירה אחת בלבד בסנט פטרסבורג. "כדי לתחזק את כל זה, את כל השערורייה הזאת פוטין בזבז סכום הזהה לגובה ההוצאות של עיירה בת 300 אלף תושבים. באיזו עוד מדינה זה אפשרי?", תהה נמצוב. בקרמלין העדיפו שלא להגיב לטענות של מתנגד המשטר.
(עדכון ראשון:19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully