וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: המבקר הבולט של פוטין מואשם בגניבה

עוד מתנגד משטר רוסי עומד לדין: עורך הדין והבלוגר, ממובילי המחאה נגד הנשיא, צפוי ל-10 שנות מאסר אם יורשע במעילה מתקופתו כיועץ למושל מחוזי. תגובתו להאשמות: "אבסורד"

רשויות האכיפה של רוסיה הודיעו היום (שלישי) על הגשת כתב אישום נגד אלכסיי נבלני - בלוגר בן 36 שהתבלט מאוד בשנה האחרונה כאחד האישים המרכזיים העומדים בראש תנועת המחאה נגד הנשיא ולדימיר פוטין - בעבירת מעילה, שדינה יכול להגיע עד עשר שנות מאסר.

נבלני כבר נחקר מספר פעמים בתקופה האחרונה, והבוקר הגיע שוב, זה היום השני ברציפות, לחקירה במשרדי אגף החקירות הפדרלי בבירה מוסקבה. עם צאתו מהחקירה, פורסמה הודעה לפיה הוא צפוי להיות מואשם בגניבה של משלוח עץ מחברה ממשלתית, בתקופה בה שימש כיועץ למושל מחוז קירוב בשנת 2009. הוא שוחרר בתום החקירה, אך דרכונו נלקח ממנו כדי שלא יעזוב את המדינה.

האישומים נגד נבלני מצטרפים לשורה של צעדים שהוביל פוטין מאז השבעתו לכהונה של שש שנים כנשיא בחודש מאי, כדי להגביל את המחאה נגד שלטונו. אלו כללו בין היתר מעצרים המוניים ומהלכי חקיקה המגבילים מאוד את חופש ההתכנסות והביטוי - ובהם קנסות עצומים על השתתפות בעצרות שלא קיבלו את אישור המשטרה, והידוק הפיקוח על מימון ארגונים בידי גורמים מחוץ למדינה.

להקת הפאנק "פוסי ריוט" בכלא, מוסקבה בירת רוסיה, יולי 2012. רויטרס
"קראתי על המשפט, ושערות עורפי סמרו". בנות "פוסי ריוט" בכלא/רויטרס

במקביל, ממשיכים השלטונות במנהגם להאשים בעבירות שונות ומשונות את מתנגדי המשטר והמבקרים הבולטים של הנשיא - כך למשל בכל הקשור למסכת המשפטית הנמשכת סביב איש העסקים הכלוא מיכאיל חודורקובסקי, וכך גם במקרה של להקת הפאנק הנשית "פוסי ריוט", שרק אתמול הואשמו שלוש מחברותיה ב"התנהגות חוליגנית" (שדינה שבע שנות מאסר), משום שעלבו בפוטין בהופעה שקיימו בכנסייה.

"כמו בימי הביניים"

בצאתו מהחקירה היום, מחה נבלני באוזני העיתונאים שהמתינו לו על רדיפתו הפוליטית, לטענתו. "זה ממש אבסורד, מאוד מוזר", אמר הבלוגר, עורך דין במקצועו. "הם שינו לחלוטין את מהות האישומים, לעומת האשמותיהם הקודמות". החקירה בנושא המעילה במחוז קירוב נפתחה לראשונה ב-2010. פרקליטיו של נבלני הסבירו ביום שישי האחרון כי הוא צפוי להיות מואשם בעבירה שונה, שדינה חמש שנות מאסר. אולם היום, לאחר החקירה, פרסם נבלני ציוץ בטוויטר, בו כתב כי כעת הוא מואשם בעבירות שדינן עשר שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנה המונית נגד שלטון נשיא רוסיה פוטין, מוסקבה, 12 ביוני 2012. רויטרס
אחת ההפגנות הגדולות נגד השלטון שנבלני נמנה על מארגניהן, ב-12 ביוני במוסקבה/רויטרס

בדבריו היום התייחס נבלני גם למשפט "פוסי ריוט" שנפתח אתמול. "למען האמת", אמר, "כשקראתי אתמול דיווח בטוויטר על המשפט, שערות עורפי סמרו. מה שקרה בבית המשפט ההוא אינו קשור בשום צורה לחוק. זה לא ממש משנה מה הם עשו - אם מעשיהן אינם אלא חוליגניזם זניח, הן לא היו צריכות להיעצר. מה שקורה עכשיו מתאים לימי הביניים - זה כמו אחת מאגדות טיל אולנשפיגל. המגף הספרדי אמנם איננו, אך כל השאר נמצא".

נבלני, שעמד בין היתר בראש "הפגנת ה-100 אלף" נגד פוטין בחודש שעבר, הלך והתבלט לאורך השנה האחרונה כאחד המבקרים הרהוטים והבולטים של שלטון פוטין. במהלך תקופה זו, הוא נעצר מספר פעמים בגין עבירות הקשורות לארגון ההפגנות, אך מעולם עד כה לא הואשם בעבירה אחרת.

לקריאה נוספת:
"פוסי ריוט": הפאנקיסטיות שהרגיזו את פוטין
155 נהרגו ב"צונאמי", פוטין מחפש אחראים
רבבות הפגינו נגד פוטין: "לא ניכנע לדיכוי"

הבלוגר מתנגד המשטר אלכסיי נבלני מתייצב לחקירה, מוסקבה בירת רוסיה, 31 ביולי 2012. רויטרס
"הם שינו לחלוטין את מהות האישומים, לעומת האשמותיהם הקודמות". נבלני מושחח עם תומכיו ועיתונאים, היום בצאתו מהחקירה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully