וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאבק שנים על זכותו להמתת חסד, ובסוף מת מדלקת

מאז הפסיד לפני שבוע בעתירה האחרונה בה דרש להיגאל מייסוריו, סירב טוני ניקלינסון המשותק בכל גופו לאכול - אולם את מותו מצא דווקא כתוצאה מדלקת ריאות שתקפה אותו

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

בווידאו: מאבקו האחרון של טוני ניקלינסון

בסופו של דבר קיבל טוני ניקלינסון את מבוקשו, גם אם לא באופן שהתכוון: הבריטי המשותק, שניהל במשך שנים מאבק נואש על זכותו להמתת חסד, מת אתמול (רביעי) בנסיבות טבעיות. בני משפחתו כתבו בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מת בשלווה". עוד צייצו כי "לפני מותו, הוא ביקש שנכתוב בשמו: 'להתראות עולם, באה העת, הספקתי ליהנות קצת'".

ניקלינסון בן ה-58, תושב מלקשאם, לקה בשבץ בשנת 2005, ומאז הוא משותק בכל גופו - מצב המכונה "תסמונת הנעילה". לא פעם, תיאר את חייו כ"סיוט מתמשך". במשך שנים ניסה לשכנע את הרשויות להמית אותו, ובשבוע שעבר הפסיד בעתירה האחרונה שהגיש לבית המשפט העליון בה דרש לאפשר לרופאים לסיים את חייו.

לדברי פרקליטת המשפחה, סיימו צ'האל, מאז הפסיקה סירב ניקלינסון לאכול - אולם לא רעב היה הסיבה למותו. "הוא מת בשעה 10:00 בבוקר, בלוויית אשתו ג'יין ושתי בנותיו, לורן ובת'", סיפרה עורכת הדין. "ג'יין סיפרה לי שמצבו הידרדר משמעותית במהלך סוף השבוע, לאחר שנדבק בדלקת ריאות".

טוני ניקלינסון, בריטי שלקה ב"תסמונת הנעילה" וניהל מאבק על זכותו להמתת חסד. Tony and Jane Nicklinson, AP
תיאר את חייו כ"סיוט מתמשך". טוני ניקלינסון/AP, Tony and Jane Nicklinson

עוד הוסיפה צ'האל, לפי דיווח ה-BBC: "ג'יין סיפרה כי לאחר שטוני קיבל ב-12 באוגוסט את הפסיקה שפסלה את בקשתו, יצאה לו הרוח מהמפרשים. הוא היה שבור לב בגלל החלטת בית המשפט. הוא פשוט לא הבין את ההיגיון המשפטי. הוא היה מאוד מפוחד".

"אני חושש לגבי העתיד והסבל שיביא עמו", אמר אז ניקלינסון, לדברי הפרקליטה. "כנראה שטעיתי בכך שהשקעתי את כל תקוותיי בבית המשפט, אבל פשוט לא מבין איך לא הסכימו עם ההיגיון שלי. כנראה ששכחתי את המרכיב הרגשי". המשטרה המקומית כבר הבהירה כי לא תחקור את מותו.

עוד בנושא המתת חסד:
סעיף 115: כך הפכה שוויץ ל"בירת תיירות המוות"
סערה באנגליה: המיליונר התאבד לעיני המצלמות
תושבי ציריך דחו במשאל עם הגבלות על המתות חסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully