וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למות בכבוד: באנגליה לא מאפשרים המתת חסד למשותק

17.8.2012 / 2:16

טוני ניקלינסון, החולה ב"תסמונת הנעילה", מבקש רק דבר אחד: את הזכות לשים קץ לחייו. גם אשתו תומכת במטרתו, אך בית המשפט הודיע כי לא יאפשר זאת. "לא התוצאה שקיוויתי לה"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: לירון בארי

לטוני ניקלינסון מהעיר מלקשאם באנגליה יש משאלה אחת - שיאפשרו לו למות בכבוד. טוני, שמשותק לחלוטין בשל מחלה שנקראת "תסמונת הנעילה", התבשר לאחרונה על ידי בית המשפט כי לא יוכל לשים קץ לחייו.

גם אשתו של טוני, ג'יין, הביעה אכזבה מההחלטה שלא לאפשר לבעלה לסיים את חייו. "הוא שבור לב לחלוטין. תמיד ידענו שזו בקשה גדולה, אבל קיווינו שהשופטים יפעלו בהגיון, אך למען ההגינות, הם לא עשו כך", אמרה ג'יין.

טוני, המתקשר באמצעות תוכנה מיוחדת, אמר כי אינו מופתע מההחלטה. "זו לא התוצאה שקיוויתי לה, אבל היא צפויה לחלוטין. שופטים, בדומה לפוליטיקאים, שמחים כאשר הם לא נדרשים להתעמת עם נושאים אמיתיים, והשיפוט היום הוא לא יוצא מן הכלל", הסביר טוני.

"אני מאמין שהאנשים שפועלים בשמי, מוכנים ללכת עם זה עד הסוף. למרבה הצער, משמעות ההחלטה עבורי היא שנה נוספת של חוסר נוחות פיזית ושל צער", הוסיף טוני, "בזמן הזה נגלה מי שולט על חיי: אני או המדינה".

בעוד טוני עדיין מעלה סימן שאלה באשר להחלטה עתידית, אשתו ג'יין נשמעת פסימית לחלוטין. "טוני יצטרך להמשיך לחיות עד שימות באופן טבעי או שירעיב את עצמו למוות. אלו האפשרויות היחידות שלו. יכולנו לנסוע לשוויץ אבל זה ממש יקר, והוא לא מבין למה לעזאזל הוא צריך ללכת למדינה זרה ולמות בנדל"ן תעשייתי", אומרת ג'יין.

לקריאה נוספת
סעיף 115: כך הפכה שוויץ ל"בירת תיירות המוות"
סערה באנגליה: המיליונר התאבד לעיני המצלמות
תושבי ציריך דחו במשאל עם הגבלות על המתות חסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully