וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ציריך דחו במשאל עם הגבלות על המתות חסד

תושבי ציריך בשוויץ דחו ברוב גדול שתי חקיקות שנועדו להגביל את היקף המתות החסד במחוז. התגובות לתוצאות משאל העם מעורבות, אך נראה כי "תיירות המתאבדים" למדינה תימשך לעת עתה

תושבי מחוז ציריך בשוויץ דחו ברוב גדול הגבלות חקיקה הקשורות להמתות חסד. כך עולה ממשאל עם שנערך אמש ושתוצאותיו פורסמו הלילה (שני), לאחר שנספרו מרבית הקולות. ההצעה הראשונה שקראה לאסור לחלוטין המתות חסד נדחתה ברוב של 85% מ-278 אלף המצביעים. ההצעה השנייה, שקראה לאפשר את יישום ההמתות רק לתושבי המחוז נדחתה אף היא, אך ברוב קטן יותר, של 78% מהקולות.

ארגון "Dignity in Dying" הבריטי, המעודד את הזכות "למות בכבוד", בירך על תוצאות המשאל. מנכ"ל העמותה, שרה ווטון, אמרה הלילה לרשת ה-BBC כי "מדובר בהישג". לדבריה, לבריטים רבים אין כל חלופות בהגיעם למצב של "סבל בלתי-נסבל", כאשר הם נאלצים לבחור בהמתת חסד. "תושבי ציריך בחרו בחירה אמיצה, וסירבו להפנות עורף כלפי תושבי בריטניה", הוסיפה, בהתייחסה לתופעת "תיירות המתאבדים". מנגד, ציין ד"ר פיטר סונדרס, מנהל "Care not Killing", עמותת-גג של 40 ארגונים המתנגדים להמתות חסד, כי הוא "מאוכזב מהצבעת תושבי ציריך". סונדרס הביע תקווה כי ממשלת שוויץ תפעל לשינוי ההחלטה, לאחר שסקרים שקדמו לעריכת המשאל הראו כי רבים מתושבי ציריך לא רואים בעין יפה את תופעת ה"תיירות" המקומית.

החוק השווייצרי עדיין מתיר רק "סיוע להתאבדות"

ציריך הפכה ליעד תיירותי מבוקש לאזרחי מדינות האוסרות המתת חסד - בעיקר מגרמניה, צרפת ובריטניה - הבאים אליה כדי לסיים את חייהם בכבוד. התופעה מעוררת ויכוח נוקב בשוויץ, סביב השאלה כמה מאלה המנצלים את האפשרות באמת זקוקים לה. המתת חסד אושרה בחוק השוויצרי ב-1941, אך היא עדיין מוגדרת כ"סיוע להתאבדות" בלבד. המתת חסד של ממש, המתבצעת באופן אקטיבי ועל ידי צוות רפואי, מותרת רק בהולנד, בלוקסמבורג, בבלגיה ובכמה מדינות בארצות הברית.

עם זאת, ארגון Exit, העמותה הגדולה ביותר ל"סיוע להתאבדות" בשוויץ, מוכן לספק את שירותיו רק לאזרחי שוויץ או לתושבי קבע של המדינה. נציג הארגון, ברנרד סוטר, סבור כי אין לאפשר למדינות אחרות "לייצא" את הדילמות המוסריות שלהן לשוויץ. "לא נוכל לפתור עבור יתר מדינות אירופה את 'בעיות המיתה' שלהן", אמר בראיון ל-BBC, שנערך טרם עריכת משאל העם. "אנחנו סבורים שזה מאוד עצוב שאנשים צריכים לנסוע אלפי קילומטרים למדינה ליברלית כדי למות. מדינות כמו בריטניה וגרמניה צריכות לפתור את העניין במסגרת החוקים שלהן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully