וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם בשוויץ: לאסור את "תיירות ההתאבדות"

המתת חסד מותרת בחוק זה עשרות שנים במדינה הליברלית, אך לתושבי ציריך נמאס מזרים המנצלים זאת ובאים לעיר כדי למות בה - והם צפויים להצביע בעד הגבלת הזכות לתושבים בלבד

תושבי מחוז ציריך בשוויץ מצביעים היום (ראשון) במשאל עם שבו הם נדרשים להכריע בשתי הצעות הקשורות להמתת חסד. הראשונה, הקוראת לאסור המתת חסד לחלוטין בחוק, תידחה ככל הנראה. אולם ההצעה השנייה, לאפשר את יישומה של המתת חסד רק לתושבי המחוז, זוכה לתמיכה וככל הנראה תאושר - לנוכח מורת הרוח הגוברת בקרב התושבים מכך שעירם הפכה יעד תיירותי עבור אזרחי מדינות האוסרות המתת חסד, הבאים אליה כדי למות. בבירה ברן יעקבו מקרוב אחרי ההצבעה, שעשויה להוות תקדים לקראת מהלכי חקיקה כלל ארציים.

הבחירה החופשית של הפרט היא אחד הערכים המובילים בחברה השוויצרית, ומסיבה זו מונהגת במדינה שיטת שלטון של דמוקרטיה ישירה במיוחד, בה כל ההחלטות הפוליטיות החשובות מובאות למשאל עם. במסגרת ההשקפה הזו, זכותו של אדם להתאבד - או כפי שהשוויצרים רואים זאת, זכותו להחליט בעצמו על אופן ועיתוי מותו - מעוגנת בחוק זה עשרות שנים. מסקרים שנערכו לקראת המשאל, עלה כי רוב השוויצרים עדיין תומכים בחוקיות המתת החסד. עם זאת, 66% מהם מתנגדים למה שזכה לכינוי "תיירות ההתאבדות".

כבר כיום, ארגון Exit, העמותה הגדולה ביותר לסיוע להתאבדות בשוויץ, מוכן לספק את שירותיו רק לאזרחים או תושבי קבע של שוויץ. נציג הארגון, ברנרד סוטר, סבור כי אין לאפשר למדינות אחרות "לייצא" את הדילמות המוסריות שלהן לשוויץ. "לא נוכל לפתור עבור יתר מדינות אירופה את 'בעיות המיתה' שלהן", אמר בראיון ל-BBC. "אנחנו סבורים שזה מאוד עצוב שאנשים צריכים לנסוע אלפי קילומטרים למדינה ליברלית כדי למות. מדינות כמו בריטניה וגרמניה צריכות לפתור את העניין הזה במסגרת החוקים שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully