וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים דודי אפל נכנס לכלא: "יהיה בסדר"

20.8.2012 / 11:30

אפל החל לרצות עונש של שלוש וחצי שנות מאסר בכלא מעשיהו בעקבות הרשעתו במתן שוחד לראשי רשויות מקומיות ולבכיר במנהל המקרקעין. לפני ארבעה חודשים נדחה ערעורו

צילום: באדיבות חדשות ערוץ 2, עריכה: יאיר דניאל

איש העסקים דודי אפל הגיע היום (שני) לכלא מעשיהו ברמלה כדי לרצות עונש מאסר של שלוש שנים וחצי, שנגזר עליו בשל הרשעתו במתן שוחד לראשי רשויות מקומיות ולבכיר במנהל המקרקעין. אפל הגיע לשערי בית הכלא כחצי שעה לפני המועד שנקבע לו ולשאלות עיתונאים שהמתינו לו בכניסה ענה: "יהיה בסדר". לאחר מכן הוא נסע מהמקום וחזר כעבור חצי שעה, אז נקלט בכלא והחל בהליך כניסתו למאסר.

כאמור, אפל הורשע בכך שבשני מקרים סייע לקמפיינים של מועמדים שרצו לראשות רשויות מקומיות בתמורה לקידום שאיפותיו הנדל"ניות. לבני רגב, ראש עיריית לוד לשעבר, שילם אפל 1.4 מיליון שקלים ולזמיר בן ארי, לשעבר ראש מועצת גבעת שמואל, שלא הועמד לדין, שילם אפל 95 אלף שקלים.

במקרה נוסף הורשע אפל כי נתן שוחד לעודד טל, שהיה ממלא מקום מנהל מחוז מרכז במינהל מקרקעי ישראל. בית המשפט קבע כי אפל יצר אצל טל ציפייה כי יסייע לקידומו במינהל. בני תבין, מי שהיה "יד ימינו" של אפל בחלק ממעשי השוחד, נידון לשנתיים מאסר. על רגב נגזרו שנה וחצי מאסר.

אפל הגיש ערעור על ההרשעה והעונש, אך בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אותו בחודש מרץ האחרון. השופטים, דבורה ברלינר, ג'ורג' קרא ומרים סוקולוב כתבו בפסק הדין כי "שלושת האישומים שלפנינו מעידים על שחיתות שמעידה על ריקבון, ושחיתות שיש לעצור בעדה". על אפל אמרו השופטים כי טענת הפרקליטות כי הוא "מכונת שוחד" - נכונה. הם קבעו כי הצטברות הפרשות "צובעת בצבעים עזים של חומרה את מעשיו של אפל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully