וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי אפל הורשע במתן שוחד לראשי רשויות

גלעד גרוסמן

15.4.2010 / 14:02

בימ"ש השלום בת"א הרשיע את הקבלן דודי אפל במתן שוחד לראשי רשויות בפרשת הקרקעות. אפל הורשע בין היתר במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר בני רגב ולראש מועצת גבעת שמואל לשעבר זמיר בן ארי

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע בצהרים (חמישי) את הקבלן דוד (דודי) אפל במתן שוחד לראשי רשויות בפרשת הקרקעות. אפל הורשע במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר בני רגב, לראש מועצת גבעת שמואל לשעבר זמיר בן ארי ולעודד טל, בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל. רגב הורשע בלקיחת שוחד. בני תבין, שהורשע כ"איש חזית של אפל לענייני כספים", הורשע אף הוא במתן שוחד.

לפי כתב האישום, שהוגש נגד אפל ב-2003 באמצעות עורכות הדין ענת סבידור מפרקליטות מחוז מרכז וליאת בן-ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה, פעל אפל לקבלת תמיכתם של ראשי רשויות ועובדי ציבור כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלו, "באמצעות טובות הנאה כספיות, שהעניק להם במטרה להבטיח את המשך בחירתם כעובדי ציבור", או על ידי "נטיעת ציפיות, בין היתר בדרך של הבטחה או יצירת מצג, כי קשריו בקרב גורמי ממשל ושלטון, יעמדו לרשותם לקידום ענייניהם".

לטענת הפרקליטות, אפל העביר שוחד של כ-1.4 מיליון שקל לרגב על ידי כך שמימן את מערכת הבחירות שלו לראשות עיריית לוד ב-1998, באמצעות חברת הנדל"ן "מגדל הזוהר", וכן שהעניק לו ייעוץ אסטרטגי ולוגיסטי. זאת, כדי לקדם את האינטרסים של חברת "מגדל הזוהר" בשכונת גני אביב, שכונת ענק בלוד שהוקמה בשנות ה-90' ובה הייתה אחראית החברה על שיווקה את הדירות. בנוסף, ניסתה החברה לספח כ-1,400 דונם של קרקעות חקלאיות במושב גנתון לעיר לוד ולשנות את ייעודן מקרקע חקלאית לקרקע לצורכי בנייה, נושאים שרגב תמך בהם כשכיהן כראש עיר לפני הבחירות.

בנוסף, לפי כתב האישום נתן אפל שוחד של כ-95 אלף שקל לראש המועצה המקומית גבעת שמואל דאז, זמיר בן ארי, שהתמודד על כהונה נוספת בתפקיד. זאת כדי לזכות בתמיכתו בקידום שני פרויקטים של "מגדל הזוהר" במועצה. כמו כן, אפל נאשם במתן שוחד לעודד טל, שכיהן כממלא מקום מנהל מחוז תל אביב במנהל מקרקעי ישראל, המחוז שהיה אחראי על עבודות הבניה בלוד וגבעת שמואל.

"משחד סדרתי"

בית המשפט דחה את טענתו של אפל לפיה הוא לא היה אחד מבעלי השליטה בחברת "מגדל הזוהר" שדרכה הועברו כספי השוחד, אלא טען כי היה רק על תקן יועץ. השופטים קבעו כי הוא "היה מזוהה עם החברה והחברה היתה מזוהה עמו". הם הוסיפו ש"הוכח שהכספים שהועברו הינם מתת מושחת שנועד לסייע לרגב להיבחר מחדש לראשות עיריית לוד".

על רגב כתבו השופטים כי "אין להעלות על הדעת שלא היה מודע לזהות הגורמים שהעבירו את הכסף ומאיזו סיבה עשו זאת", והוסיפו כי גם אם לא פעל לסייע לאפל, "הוכח שקיבל את הכסף כשוחד". הם הוסיפו שבגבעת שמואל "השיטה פעלה אחד לאחד כפי שפעלה בלוד".

אפל עצמו סרב לדבר עם העיתונאים לאחר הכרעת הדין אולם פרקליטו, עו"ד משה ישראל אמר שכבר הספיק לזהות טעות מהותית בהכרעת הדין וככל הנראה בכוונתו לערער בהמשך על ההרשעה. בני רגב אמר לאחר הדיון כי הוא נפל קורבן.

"לא ידעתי כלום, במשטרה גם אמרו לי שאין להם שום דבר נגדי, הן רק רוצים חומר על אפל. נפלתי קורבן לנסיבות שאינן קשורות בי, לא ידעתי שום דבר". הוא הוסיף כי אין לו תלונות לאפל מכיוון שלטענתו מעולם לא קיבלך ממנו שוחד. עורך הדין שחר מנדלמן שמייצג את בני תבין אמר בתום הדיון שמרשו מכחיש שידע כי כספים שהועברו דרכו נועדו לצרכי שוחד והעריך שיערער בהמשך.

צוות התביעה במשפט, עורכי הדין יונתן תדמור וליאת בן ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה וכן אביבה חפץ וענת סבידור מפרקליטות מחוז מרכז ורינה מיוחס מפרקליטות מחוז ת"א אמרו לאחר הדיון כי לא מדובר ביום שמח מכיוון שהוכח כיצד אנשי עסקים יכולים להשחית עובדי ציבור שמקבלים החלטות מבלי שטובת הציבור תהיה לנגד עיניהם.

"בית המשפט אמר את דברו באופן ברור על בהקשר המשחית בין הון לשלטון ועל יחסי הגומלין של תן וקח. התמונה שהתגלתה היא תמונה עגומה", אמר עו"ד תדמור. עו"ד בן ארי הגדירה את אפל כ"משחד סדרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully