וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש גזר 3.5 שנות מאסר על דודי אפל

13.7.2010 / 12:10

אחרי שהורשע במתן שוחד למספר בכירים ביניהם ראש עיריית לוד לשעבר בני רגב, נידון איש העסקים והקבלן דודי אפל לשלוש וחצי שנות מאסר

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) שלוש וחצי שנות מאסר על הקבלן דוד אפל, שהורשע במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר בני רגב, לראש מועצת גבעת שמואל לשעבר זמיר בן ארי ולעודד טל, בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל. על אפל נגזר בנוסף קנס בסכום של מיליון שקלים, או 20 חודשי מאסר תמורתו. על רגב, שהורשע בלקיחת שוחד, נגזרו שנה וחצי מאסר בפועל. בני תבין, מי שהוגדר כ"איש החזית של אפל לענייני כספים" והורשע אף הוא במתן שוחד, נידון לשנתיים מאסר בפועל. בנוסף נגזר על חברת "מגדל הזוהר" לשלם קנס בסכום של חצי מיליון שקלים. ביצוע גזר הדין של אפל נדחה ל-2 לספטמבר.

בית המשפט קבע כי "מדובר בפרשת שוחד שיריעתה רחבה ביותר, מעשים המגלים היקף רב ומכביד של שחיתות. הנאשם לא נרתע מלשחד ראש עיר בישראל כדי לגרוף סכומי עתק לכיסו". בית המשפט כתב כי בגזר דינו שקל את מצבו הבריאותי של אפל, את גילו, את עברו הפלילי הנקי, הזמן שחלף מאז ביצוע העבירות, את שינוי נסיבות חייו של אפל ועוד. "אלמלא כל אלה היה ראוי לגזור עליו עונש חמור בהרבה", אמרו השופטים.

אפל הורשע בכך שתמך כלכלית בראשי רשויות ועובדי ציבור, כדי לקדם את האינטרסים העסקיים שלו. בית המשפט קבע שאפל העביר שוחד של כ-1.4 מיליון שקל לרגב על ידי כך שמימן את מערכת הבחירות שלו לראשות עיריית לוד ב-1998, באמצעות חברת הנדל"ן "מגדל הזוהר", וכן שהעניק לו ייעוץ אסטרטגי ולוגיסטי.

אפל נתן את השוחד בכדי לקדם את האינטרסים של חברת "מגדל הזוהר" בשכונת גני אביב, שכונת ענק בלוד שהוקמה בשנות ה-90', בה היתה אחראית החברה על שיווקן של הדירות. בנוסף, אפל הורשע במתן שוחד של כ-95 אלף שקל לבן ארי, שהתמודד על כהונה נוספת לתפקיד ראש מועצת גבעת שמואל. זאת, כדי לזכות בתמיכתו בקידום שני פרויקטים של "מגדל הזוהר" במועצה.

צוות התביעה במשפט, עורכי הדין יונתן תדמור וליאת בן ארי מפרקליטות מיסוי וכלכלה וכן אביבה חפץ וענת סבידור מפרקליטות מחוז מרכז ורינה מיוחס מפרקליטות מחוז ת"א אמרו לאחר הכרעת הדין, כי לא מדובר ביום שמח מכיוון שהוכח כיצד אנשי עסקים יכולים להשחית עובדי ציבור שמקבלים החלטות.

  • עוד באותו נושא:
  • דודי אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully