וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשל העירקי מסייע לאירן לעקוף את הסנקציות"

"ניו יורק טיימס" מדווח כי ממשל אובמה התלונן בפני בכירים עירקים על קשרים כלכליים עם אירן. אובמה עצמו שוחח עם ראש הממשלה בשל היתר למטוסים אירנים לעבור במרחב האווירי

עירק מסייעת מזה מספר חודשים לאירן לעקוף את הסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה בעקבות תוכנית הגרעין - כך מדווח הבוקר (ראשון) ה"ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, גורמים בממשל אובמה קיימו שיחות פרטיות עם בכירים עירקים, בהן התלוננו על הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, למרות שלא טענו כי התקיים מסחר לא חוקי.

במקרה שאירע לאחרונה, התלונן הנשיא ברק אובמה עצמו בפני ראש ממשלת עירק, נורי אל-מליכי, אחרי שגורמים אמריקאים גילו כי הממשלה העירקית מסייעת לאירנים באמצעות אישור טיסה במרחב האווירי של עירק כדי להעביר ציוד לסוריה. בסופו של דבר מטוסים אירנים טסו במסלול אחר.

לטענת גורמי ממשל אמריקאים ועירקים ומומחים בתחום הבנקאות העירקית, הבנק האיסלמי אלף, הוא חלק מרשת של מוסדות פיננסיים שסיפקה לאירן תזרים דולרים.

הנשיא ברק אובמה נפגש עם ראש הממשלה הזמני של עירק נורי אל מליכי. Alex Brandon, File, AP
התלונן על אישור טיסה במרחב האווירי של עירק. אובמה עם מליכי/AP, Alex Brandon, File

גורמי ממשל אמריקאים ועירקים בעבר ובהווה ומומחי נפט ובנקאות אמרו כי גורמי ממשל עירקים מעלימים עין מהזרמת כספים רבה, הברחות ומסחר נוסף עם אירן. לדבריהם, במקרים מסויימים גורמי ממשל, בהם מקורבים למליכי, הרוויחו באופן ישיר מהפעולות הללו. "ממשלתו של מליכי מעורבת בכך", אמר גורם מודיעיני אמריקאי בכיר לשעבר.

בתשובה לשאלות של העיתון פרסם תת שר האוצר, דיוויד כהן, הודעה לפיה "אירן מנסה להימלט מהסנקציות הכלכליות דרך מוסדות כלכליים עירקים". הוא הוסיף כי "נמשיך לפעול, ונפעיל בפועל מאמצים למנוע מאירן להתחמק מהסנקציות הכלכליות של ארה"ב והסנקציות הבינלאומיות, בעירק ובכל מקום אחר".

עוד בנושא
דיווח: "חשד שדויטשה בנק העבירה כספים לאירן"
ארה"ב: "יש עוד זמן לדיפלומטיה ולסנקציות על אירן"
רוסיה: "הסנקציות של אובמה על אירן יפגעו ביחסינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully