וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "יש עוד זמן לדיפלומטיה ולסנקציות על אירן"

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי יש לתת זמן לסנקציות ולשיחות המעצמות עם טהרן. לדבריו, וושינגטון הבהירה ל"שותפיה" כי יש מספיק זמן לשכנע את אירן לשנות כיוון

על רקע המחלוקות בישראל והשיח הציבורי והתקשורתי באשר לתקיפה נגד מתקני הגרעין האירניים, בארצות הברית מבהירים כי יש לתת זמן לדיפלומטיה ולסנקציות הכלכליות שהוחמרו באחרונה נגד הרפובליקה האיסלמית.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 6 במאי 2012. Mark Wilson, GettyImages
ארה"ב נשארת רגועה? אובמה/GettyImages, Mark Wilson

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר אמש (שני) כי יש עדיין "חלון" לאסטרטגיה של ארה"ב, והביע תקווה כי שיחות המעצמות עם אירן יניבו פרי, חרף היעדר פריצת דרך משמעותית עד כה. "אנו ממשיכים להאמין שיש עוד זמן ומרווח לדיפלומטיה", אמר קרני לכתבים במטוס הנשיא אובמה בדרכם לאירועי בחירות באיווה.

"עדיין יש לאירן הזדמנות להתקדם בתהליך הזה", הוסיף קרני שהתייחס גם לשיחות שקיימו בכירים אמריקאים עם צמרת הממשל בישראל בנושא ואמר כי וושינגטון הבהירה "לשותפיה" כי יש מספיק זמן לשכנע את אירן לשנות כיוון.

"יש לנו עיניים בתכנית הגרעין"

בשבוע שעבר אמר קרני כי המודיעין האמריקאי יוכל להבחין בהאצת תכנית הגרעין האירנית במידה ותתרחש. "יש לנו עיניים ויכולת לראות את ההתפתחויות בתכנית", אמר דובר הבית הלבן ג'יי קרני. "אנחנו בטוחים שנוכל לזהות צעד פורץ דרך של אירן בדרך להשגת נשק גרעיני", הוסיף.

"אנחנו מאמינים כי יש עוד זמן ומרחב לטפל בנושא", אמר קרני. קרני התייחס לסנקציות הכלכליות המוטלות על אירן ואמר כי "זוהי הדרך הטובה ביותר לוודא שאירן לא תשיג נשק גרעיני. אנחנו לא מורידים אף אופציה מהשולחן ואנחנו מתייעצים עם בעלות בריתנו באופן רציף בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר הביטחון אהוד ברק חוגג יום הולדת 70 עם הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, פברואר 2012. משרד הביטחון
בעד תקיפה באירן? ברק ונתניהו/משרד הביטחון

בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאיום הגרעין האירני. "במשך שנים ממשלות ישראל לא השקיע מספיק בעורף, ובממשלה הזו משקיעים מיליארדים בכיפות ברזל, מערכות החץ והקמת מתקנים, אבל כל האיומים על העורף מתגמדים מול איום אחר. אסור שלאירן יהיה נשק גרעיני", אמר נתניהו.

עם זאת, גורמים אמריקאים טענו אתמול כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, לא שינה את עמדתו לגבי האפשרות של תקיפה באירן. "הרמטכ"ל חושב שאין לתקוף בשלב זה באירן, ובטח שלא לבצע תקיפה ללא תמיכה צבאית אמריקאית. שום דבר לא השתנה מבחינתו", ציינו הגורמים. "גנץ ידע בלא מעט רגעים בקריירה שלו לבצע פקודות שירדו מדרג בכיר, כולל הנחיות מעל לרמטכ"ל בניגוד לעמדתו, תוך סיכון מבצעי של הכוחות ושל עתידו הצבאי", ציין אחד ממקורביו של הרמטכ"ל. "למרות זאת, הוא הצדיע ומילא אחרי הפקודות ומאוחר יותר לא שמעת ממנו ביקורת".

שר הביטחון, אהוד ברק, דחה בשבוע שעבר את הפרסומים על עמדת הדרג המדיני באשר לתקיפה אפשרית באירן. "אני וראש הממשלה מעולם לא הודענו במה אנחנו מעוניינים, אמרנו שלפנינו אתגר חשוב מאוד שדרושות בו החלטות", אמר ברק בראיון לרשת ב'. "מזה חודשים ארוכים ישנה הסכמה בסיסית לגבי מה שאירן מתכוונת לעשות. הם מתעתעים לגבי הגרעין. אנחנו עם רטוריקה משותפת וזהה לחלוטין לארה"ב, מנסים למנוע מאירן להפוך לגרעינית וכל האופציות נותרות על השולחן. כשאנחנו אומרים את זה אנחנו מתכוונים לכך. אנחנו מאמינים שהאמריקאים גם מתכוונים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully