וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "הסנקציות של אובמה על אירן יפגעו ביחסינו"

יוסי מלמן

13.8.2012 / 19:54

משרד החוץ הרוסי הגדיר בהודעה חריפה את העיצומים שהטיל ממשל אובמה על תעשיית הנפט באירן כ"סחיטה לאור היום". לדברי מוסקבה, המהלך עומד בניגוד לחוק הבינלאומי

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, מיכאל ברגמן

רוסיה מזהירה כי הסנקציות החדשות שהטיל ממשל הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, על תעשיית הנפט האירנית יפגעו ביחסים בין המעצמות. בהודעה שפרסם הערב (שני) משרד החוץ הרוסי נמסר כי ההגבלות שהטילה וושינגטון על מסחר עם בנקים, חברות ביטוח וחברות ספנות שיספקו את התשתית לייצוא הנפט האירני הן בגדר "סחיטה לאור היום" וכי הן עומדות בניגוד גמור לחוק הבינלאומי. מוסקבה ממשיכה להחזיק בעמדתה לפיה אין להטיל על טהרן סנקציות מעבר לאלו שהוטלו על אירן על ידי מועצת הביטחון של האו"ם במטרה להניא את אירן מלהמשיך בפיתוח תכנית הגרעין שלה.

מדובר בהודעה רוסית חסרת תקדים שכן נראה כי הרוסים מנסים לתחום את ההובלה האמריקאית נגד הסנקציות על אירן ובכך הם מנסים להשיג שתי מטרות: למנוע פגיעה אנושה בכלכלה ובמשטר האירני ולשמור על אינטרסים של מדיניות החוץ הרוסית ואזורי ההשפעה של מוסקבה. זאת, משום שמדינות רבות הנמצאות באזור השפעה רוסי נכנעות לתכתיבים ולאיומים האמריקאים. רוסיה תופסת את מדיניות החוץ שלה כלפי אירן, וגם כלפי סוריה כ"משחק סכום אפס" – כלומר – כל רווח אמריקאי הוא נזק לרוסיה, ומוסקבה מנסה לבלום את המאמצים האמריקאים.

ארצות הברית חדלה לקיים קשרים מסחריים עם טהרן מזה מספר שנים, ואף לוחצת על מדינות אחרות שלא לסחור עם הרפובליקה האיסלמית. הצעדים שאושרו על ידי הקונגרס האמריקאי, שיעדם פגיעה במסחר הנפט האירני, כבר הביאו לצמצום רכישת נפט על ידי דרום קוריאה, הודו, יפן ומדינות נוספות.

"מדובר בצעדים המגבילים לא רק את אירן, אלה משפיעים גם על חברות זרות ואנשי עסקים העוסקים בתחום, ובכללם תחומי הפטרוכימיה, הספנות, התחום הפיננסי ותעשיית הביטוח", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. עוד נכתב כי מוסקבה לא תקבל את מה שהיא מגדירה כניסיון לכפות חקיקה אמריקאית פנימית על העולם כולו. "בוושינגטון צריכים לקחת בחשבון שהיחסים בין המדינות ידרדרו באופן דרמטי אילו חברות ואנשי עסקים רוסים ייפגעו מהמהלך", נכתב.

שדה הנפט אזדגאן, אירן, אפריל 2008. Vahid Salemi, AP
מספר מדינות הפסיקו לרכוש נפט אירני בעקבות העיצומים/AP, Vahid Salemi

לפני כשבועיים הורה הנשיא אובמה על החרפת העיצומים במגזרי הפיננסים והאנרגיה באירן, שנועדו לבלום את דהירתה של טהרן להשגת פצצה גרעינית. "אם הממשל בטהרן ימשיך בהתנגדותו, חשוב שלא יהיה ספק שארצות הברית ובעלות בריתה ימשיכו ללחוץ ולהגביר את הסנקציות", אמר אובמה. בין היתר, אמר אובמה כי הסנקציות על המגזר הפיננסי "יפגעו ביכולת האירנית לייצר מנגנוני תשלום למכירת נפט מקומי, תוך הפרת סנקציות האנרגיה על המדינה", נכתב בהודעת הבית הלבן. עוד נכתב כי "הסנקציות מכוונות גם נגד מי שינסה להפר את אמברגו הנפט, לרבות אנשים פרטיים וחברות שיסחרו עם חברת הנפט הלאומית של אירן, הבנק המרכזי בטהרן וגופים נוספים".

בין היתר, התמקדו בהודעת הבית הלבן בשני גופים – בנק קונלון הסיני ובנק אילאף האיסלמי בעירק, שעל פי החשד ביצעו העברות של מיליוני דולרים לבנקים אירניים הכפופים לסנקציות הבינלאומיות, ואשר סייעו לתכנית הגרעין. שני הגופים הללו הוכנסו ל"רשימה שחורה", ונאסר על חברות אמריקאיות לסחור עמם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully