וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על חיזבאללה בשל הסיוע לאסד

ניר יהב

10.8.2012 / 19:25

במסגרת הסנקציות של משרד האוצר האמריקאי, יוקפאו כל נכסי הארגון בארה"ב וייאסר לסחור עמו. מוקדם יותר מסר גורם בוושינגטון כי מתוכננים צעדים נגד "ישויות המסייעות לאסד"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

משרד האוצר האמריקאי הודיע הערב (שישי) על הטלת סבב נוסף של סנקציות כלכליות על ארגון חיזבאללה, על כך שהוא מספק סיוע למשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. במסגרת זו, יוקפאו כל נכסי הארגון הלבנוני תחת תחום השיפוט של ארצות הברית, וכן חל איסור על אזרחים וחברות אמריקאיות לסחור עמו.

מוקדם יותר, מסר גורם מדיני בכיר בוושינגטון לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית תודיע הערב על הטלת סנקציות חדשות על סוריה ועל אסד, כמו גם על "ישויות אחרות המסייעות לו". "אנו נהדק את הלחץ בסנקציות נוספות, שיגרמו למי שעוזר לאסד, כמו גם לרשויות הסוריות עצמן, לדכא את העם הסורי", אמר הגורם, שהתלווה למזכירת המדינה, הילרי קלינטון, בביקורה בגאנה.

גם ממשלת בריטניה ממשיכה לפעול נגד אסד. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אישר היום כי מדינתו תעביר לכוחות המורדים בסוריה סיוע כלכלי בגובה חמישה מיליון פאונד (כ-7.8 מיליון דולרים) לרכישת ציוד תקשורת ורפואה. הוא הוסיף כי הכסף יועבר למטרת רכישת טלפונים סלולריים, גנרטורים וערכות רפואה. עם זאת, לדבריו, בריטניה לא תספק כלי נשק למורדים.

קופי אנאן ומזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. וושינגטון, 8 ביוני 2012. רויטרס
על מי יוטלו הסנקציות? מזכירת המדינה קלינטון עם שליח האו"ם לסוריה שהתפטר, קופי אנאן/רויטרס

בינתיים בסוריה, הקרבות נמשכים במלוא עוזם, בעיקר בחלב, העיר הגדולה במדינה. לאחר שאתמול נהרגו בקרבות כמעט 200 בני אדם, רובם אזרחים, הלחימה בין כוחות הביטחון הנאמנים למשטר לבין המורידם נמשכת. על פי דיווח של רשת "אל-ערביה", 45 גופות נמצאו בשכונת סלאח א-דין בחלב, מוקד הקרבות, שם מפגיז הצבא משעות הבוקר, גם באש טנקים. במקביל דיווחה הרשת על הפגזה "חסרת תקדים" על השכונה הנאנו בעיר. עד כה, נהרגו היום 87 בני אדם מאש כוחות הביטחון. אתמול, כאמור, נהרגו 191 בני אדם בסוריה, 107 מתוכם אזרחים, 45 לוחמי אופוזיציה חמושים ו-39 חיילים בצבא הנשיא אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פליטים בורחים לטורקיה, עימותים גם בירדן

שלשום ביצעו המורדים נסיגה טקטית משכונת סלאח א-דין, אולם כעת הם מנסים להשתלט עליה מחדש. "אנו ממשיכים להילחם שם. לא ויתרנו על השכונה", אמר מפקד גדוד ב"צבא הסורי החופשי" שבחלב. במקביל דיווחו גורמי אופוזיציה בשעות הבוקר והצהריים כי צבא סוריה מפגיז שכונות נוספות בחלב, שם שוהים גורמי אופוזיציה רבים, וביניהן שכונות סאחור ושייח' פארס.

בתוך כך, גורם טורקי בכיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי יותר מ-2,500 אזרחים סורים נמלטו במהלך הלילה לטורקיה בשל הלחימה הכבדה. הגורם הכחיש את הדיווחים בכמה כלי תקשורת, שלפיהם שלושת אלפים פליטים סורים ממתינים עדיין בגבול עם טורקיה – וזאת מפאת היעדר מקום במחנות הפליטים במדינה. "יש לנו מחנות בערים אקג'כאלי וכרכמיס, בסמוך לגבול, שמסוגלים לקלוט 10 אלף סורים".

וגם בגבול הירדני של סוריה חם: הבוקר דווח על עימותים בין צבא סוריה לבין ירדן לאורך הגבול המשותף, באזור הכפר תל שהאב. גורם צבאי ירדני דיווח כי אין נפגעים במקום. בצדו הירדני של הגבול נמצאים מחנות פליטים לאזרחים סורים שנמלטים מבתיהם, והצבא הירדני מאבטח את מעברם לממלכה. "כוחות צבא סוריה יורים מדי לילה על פליטים שמנסים לעבור את הגבול לירדן", הוסיף הגורם. עד כה נמצאים בירדן כ-140 אלף פליטים סורים.

(עדכון ראשון: 15:02)

עוד על סוריה
המשבר בסוריה: ”דיפלומט אלג’יראי יחליף את אנאן”
אנאן פרש מתפקידו: ”אסד יעזוב במוקדם או במאוחר”
הצבא הסורי: ריסקנו את מעוז המורדים העיקרי בחלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully