וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חשד שדויטשה בנק העבירה כספים לאירן"

ה"ניו יורק טיימס" מדווח שהממשל בארצות הברית פתח בחקירה נגד הבנק הגדול בעולם, בחשד שהעביר דרך סניפיו במדינה מיליארדי דולרים לרפובליקה האיסלמית, הנמצאת תחת סנקציות

הממשל האמריקאי החל לחקור חשדות לפיהם ענקית הפיננסים דויטשה בנק, ומספר בנקים גלובליים גדולים אחרים, העבירו מיליארדי דולרים דרך סניפיהם בארצות הברית לידי אירן, סודן ומדינות אחרות הנמצאות תחת סנקציות בינלאומיות. כך אישרו גורמים משפטיים לעיתון הנחשב "ניו יורק טיימס". דובר מטעם דויטשה בנק סירב להגיב לבקשת העיתון, אך ציין שב-2007 החליט הבנק הגרמני "שלא להיכנס לפעילות חדשה עם אירן, סוריה, סודן או צפון קוריאה, ולבטל את כלל הפעילות הקיימת במדינות אלה, בהתאם ליכולת המשפטית של התאגיד".

מטה ענקית הפיננסים דויטשה בנק בפרנקפורט. AP
חקירה נגד הבנק הגדול בעולם. מטה דויטשה בנק בפרנקפורט/AP

מוקדם יותר השבוע הסכים בנק "סטנדרט צ'רטרד" הבריטי לשלם קנס בגובה 340 מיליון דולרים לרגולטור הבנקים של ניו יורק, כדי ליישב אישומים לפיהם ביצע עסקאות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים עם בנקים אירניים, תוך הפרת חוקי ארצות הברית. בהודעה שפירסם היום (שבת) בנג'מין לוסקי, נציב משרד השירותים הפיננסיים בניו יורק (DFS) אשר חשף את הפרשה, נאמר עוד כי סטנדרד צ'רטרד הסכים להיות כפוף לפיקוח רואה חשבון מניו יורק אשר יוודא כי הבנק עומד בכל התחייבויותיו.

"שווי העסקאות - 250 מיליארד דולר לפחות"

בתחילת החודש החודש פורסמו מסמכים של DFS לפיהם סטנדרד צ'רטרד ביצע עסקות בהיקף 250 מיליארד דולר עם בנקים אירניים במשך 7 שנים תוך הפרה של חוקי הלבנת ההון בארה"ב. סטנדרד צ'רטרד הרוויח מאות מיליוני דולרים מעמלות על ביצוע עסקות בשם מוסדות אירניים עליהם מוטלות סנקציות כלכליות בארה"ב, לפי המסמכים.

"במשך כמעט עשר שנים, הבנק קשר מזימות עם ממשלת אירן והסתיר מהרגולטורים כ-60 אלף עסקאות סודיות, בשווי מוערך של לפחות 250 מיליארד דולרים שהניפו לבנק רווחים של מאות מיליוני דולרים", נכתב בהודעת המשרד לבנק הבריטי. "פעולות הבנק השאירו את המערכת הפיננסית של ארה"ב חשופה למחבלים, סוחרי נשק ברוני סמים ומשטרים מושחתים, ומנעו מחוקרי אכיפת החוק מידע חיוני המשמש למעקב אחר פעולות פליליות".

בין האישומים המיוחסים לבנק: רישום כוזב של מסמכים עסקיים, חוסר דיווח על התנהגות בלתי הולמת למחלקה מבעוד מועד, ואי שמירה על רישומים מדויקים של כל העסקאות שבוצעו וכל הפעולות שננקטו על ידי הבנק. דובר הבנק אמר כי המוסד הפיננסי יבחן את "עמידתו בעבר בסנקציות של ארה"ב בעבר וידון בחוות הדעת הזו עם סוכנויות האכיפה והרגולטורים בארה"ב".

ארה”ב מאשימה: בנק בריטי הסתיר עסקאות עם אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully