וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחייה האמיתית של מפלגת העבודה

רן לבנה

16.8.2012 / 17:57

רן לבנה סבור כי מפלגת העבודה מתחדשת, וכי חבריה הצעירים עושים עבודה טובה ומביאים את תאי הסטודנטים לנצח בבחירות בקמפוסים הגדולים. "מנסים להשפיע בכל מחיר"

קו ישיר עובר בין הדכדוך בו הייתה שרויה מפלגת העבודה בעשור האחרון, לבין "תור הזהב" שנפתח לפני כשנה עם בחירתה של שלי יחימוביץ'. הקו הזה הוא הצטרפותו של ציבור שלם - ערכי, סוציאל-דמוקרטי וציוני שרוצה בשינוי חברתי במפלגת העבודה. כמעט בכל צומת של פעילות חברתית ניתן לפגוש בחברי מפלגת העבודה החדשים - חברי המפלגה לקחו חלק אם כמשתתפים, כמובילים או כיוזמים של חלק ניכר מהמחאות החברתיות בשנה האחרונה, ממחאת האוהלים, המילואימניקים וחרמות הצרכנים. אלו, לצד הפעילות החברתית והחינוכית, לא מוותרים על השיוך המפלגתי ועל הניסיון להשפיע בכל מחיר על המציאות המפלגתית.

לפני מספר חודשים פגשתי בח"כ ותיק ממפלגת העבודה שביקש לשמוע על הנעשה בקרב צעירי המפלגה. "עושה רושם שהמהלך הגדול ביותר שקורה במפלגה הוא העובדה שאתם כבר לא מובלים, אלא מובילים את המתפקדים", אמר. אישוש לתחושתו הוא קיבל בתוצאות הפריימריז האחרונות, כששלי יחימוביץ' ניצחה ברוב הערים הגדולות, כשהיא מתבססת על פעילים חברתיים שירכזו את מאמצי הקמפיין במקום על מזכירי סניפים שתמכו במועמדים אחרים.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' בוועידת הכספים, כנסת, יולי 2012. עומר מירון
צעירים וותיקים עומדים במרכז הקמפיין שלה. יחימוביץ'/עומר מירון

התמונה הזו, ברורה היום כמעט לכל מועמד לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. כשתאי הסטודנטים של המפלגה מנצחים בחירות שנה אחר שנה בקמפוסים הגדולים בישראל, כשהמשמרת הצעירה משכילה לייצר פעילויות חודשיות ברוב יישובי הארץ, ומצליחה להעמיד קאדר פעילים לכל הפגנה חשובה, ברור לכל המועמדים - אלו שצמחו במפלגה ואלו שמגיעים מחוצה לה - שהדרך לרשימה עוברת אצל המובילים הצעירים ביישובים השונים.

הצעירים עמדו במרכז הקמפיין של יחימוביץ', אך לא רק הם. בשנה האחרונה הוקמו מטות מתנדבים בכל הארץ שמהווים היום מוקד משיכה לפעילות מכל הגילאים, פעילות שתהווה את הבסיס למטה השטח של המפלגה, ותשתלב במוסדות המפלגה בחודשים הקרובים.

להבדיל בין "כוכבים לרגע" לאנשי עבודה

בפוליטיקה, טוען ידידי ערן חרמוני, אין קיצורי דרך. סוליות הנעליים השחוקות של אותם פעילים צעירים שהצטרפו למפלגה בשעותיה הקשות, היו עדים לנפילתו של אהוד ברק והניעו את גלגלי הקמפיין של שלי יחימוביץ', מגיעות לצומת הדרכים שבבחירת הרשימה. יש שיגידו שהרשימה צריכה להיות אטרקטיבית לציבור מחד, אך לכלול בתוכה גם "סוסי עבודה" שצמחו מתוך המפלגה, כמו ה"אקוניסים" וה"כחלונים" של הליכוד.

אני חולק על כך, אני לא בוחן את הניצב בדימוס משה מזרחי כ"כוכב", או את מיכל בירן (יו"ר המשמרת הצעירה) כ"פעילה מפלגתית". אני בוחן אותם על פי תפישת עולמם, על פי עולם מושגים שלהם ועל סמך הקבלות שהם מציגים.

בצומת הזו אין לך מה לדאוג, ערן. איש מהפקודים הצעירים והוותיקים למפלגה לא יטעה. אלו שתרגמו את הניסיון שצברו בהובלת אגודות סטודנטים, ולא חששו להוביל את הסירוב ל'הצעת החלומות" של ראש הממשלה במחאת האוהלים, אלו שהובילו חרמות צרכנים, אלו שנאבקים נגד חוק ההסדרים, נגד העסקה קבלנית של מורים, ולמען זכויות עובדות הניקיון בקמפוסים – הם יידעו להבחין בין "כוכבים לרגע" לבין אנשי עבודה שיובילו עשייה פרלמנטרית סוציאל-דמוקרטית בשנים הקרובות.

הכותב הוא ראש מטה המתנדבים של מפלגת העבודה בתל אביב ויו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב לשעבר

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully