וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ': "ביבי, בוא לבחירות, זה הדבר הנכון"

פנחס וולף

18.7.2012 / 10:25

יו"ר העבודה, שמסיימת את תפקידה כיו"ר האופוזיציה, מתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה. "גררת אותנו לתקופה בזויה", אמרה יחימוביץ' והציעה את 27 בנובמבר כתאריך לבחירות

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר פרישת קדימה מהקואליציה בתום 70 יום של ממשלת אחדות, קראה היום (רביעי) יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', במסיבת עיתונאים בכנסת לקיים בחירות בחודש נובמבר הקרוב. "לפני שבעים יום היינו אמורים להתניע תהליך בחירות והיום להיות שבעה שבועות לפני הבחירות לכנסת. אני פונה אליך אדוני ראש הממשלה, ואומרת לך: 'ביבי, בוא לבחירות'. זה הדבר הצודק, הנכון, הראוי, שמגיע למדינת ישראל. בוא לבחירות על הנושאים הערכיים שהציבור זכאי להכריע בהם בלי עננת הספינים והפוטואופים. טעית וגררת אותנו לתקופה בזויה. התקציב שאתה מתכנן הוא קטסטרופאלי, שאסור לנו להיות במקום הזה בו מעמד הביניים נרמס ונחלש".

יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' במסיבת עיתונאים. עומר מירון, עומר מירון
"אנחנו עדים לספינים שכל תפקידם לא לדאוג לאזרחי המדינה, אלא רק לאזרח נתניהו". יחימוביץ' היום/עומר מירון, עומר מירון

יחימוביץ', שמסיימת את תפקידה כיו"ר האופוזיציה, הציעה לקיים את הבחירות ב-27 בנובמבר. "לא נפזר את המושב לפני שתתקבל ההחלטה על פיזור הכנסת ונקבע את המועד 27 בנובמבר, אחריו ממשלה בראשותי תרכיב תקציב חדש".

יחימוביץ' הוסיפה למתוח ביקורת חריפה על ראש הממשלה ועל יו"ר קדימה, שאול מופז. "לראש הממשלה יש חזון, קוראים לו בנימין נתניהו, ובזה מתרכזים כל מעשיו. אחרי שהיינו עדים להבנייה המגוחכת של ביבי קינג לכאורה".

"אנחנו בסופו של קרקס פוליטי דוחה במיוחד שנמשך יותר מחודשיים", תקפה יחימוביץ'. "קרקסים יש בהם אלמנט בידורי, אבל בקרקס המתמשך הזה לא היה שום דבר משעשע אלא רק בוז וקלון. היינו עדים לשבירה של כל שיא אפשרי של אופורטוניזם פוליטי. היינו עדים לפוליטיקה קטנה של ספינים, הישרדות, תרגילים פוליטיים, חבירה שראשיתה בחטא וסופה בחטא, והסיטואציה הזאת שעלולה להיות פאתטית מאוד מסוכנת, כי היא מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית וגורמת לציבור לאבד אמון במערכת הפוליטית. מה חושב הציבור היום בבית כשהוא מסתכל על ערימת התרגילים חסרת התקדים הזאת. אובדן האמון והשחיקה מסכן את המערכת הפוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה שחי ממבזק למבזק?"

יחימוביץ' טענה כי ראש הממשלה מעוניין בהישרדותו הפוליטית בכל מחיר, לדבריה על חשבון התווית דרך בתחום המדיני והחברתי. "אנחנו עדים לספינים שכל תפקידם לא לדאוג לאזרחי המדינה, אלא רק לאזרח נתניהו", הוסיפה, "איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה שחי ממבזק למבזק, מספין לספין ומשנה את דעתו תוך 24 שעות?, תמהה.

יו"ר האופוזיציה היוצאת גם הציגה את עמדתה לגבי סוגיית הגיוס. "הפתרון שלי בנוגע לגיוס הוא ריאלי: אפשר לגייס הרבה יותר בני 18 בקלות. למדינת ישראל יש מכשירים משלה לאכוף את חוק הגיוס. מעולם לא היה ניסיון לפתור את העניין בלי כותרות. לו אני ראש ממשלה היו מתגייסים הרבה יותר, בלי שנאה, בלי מדון וכחלק משילוב החברה החרדית בחברה הישראלית. לא אתלהם, לא אגזור קופון, לא אצטלם בהפגנות. אני לא נגררת אחרי סדר יום, אני מייצרת סדר יום שלפעמים באופנה ולפעמים לא. אני לא מפלגת אופנה, ובסוף גם הבחירות הללו ייסבו סביב התקציב".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא
ליברמן: "נישאר בממשלה, אך נתנגד למתווה יעלון"
נתניהו משיב למופז: "היינו קרובים מאוד לשינוי"
מופז הודיע על פרישה: "ההיסטוריה תשפוט את נתניהו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully