וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ל"מורדים" מקדימה: "נדאג שלא תיפגעו"

פנחס וולף

3.7.2012 / 13:52

יו"ר האופוזיציה בירכה על הצהרותיהם של חברי הכנסת מולה ואבסדזה, שלדבריהם לא רואים עצמם עוד חלק מהקולאיציה. "נעמיד לרשותם מכסות חקיקה ואמצעים על חשבוננו"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), בירכה על הצהרותיהם של חברי הכנסת שלמה מולה ונינו אבסדזה מקדימה, שאמרו כי הם רואים את עצמם חלק מהאופוזיציה. "מהלך האיחוד בין קדימה לליכוד היה מהלך ציני ונטול ערכים, שכל כולו מטעמי הישרדות, וכצפוי מתגלה השותפות הזאת במערומיה כבר במבחן הראשון. ראויים להערכה חברי כנסת שלא מוכנים להתבזות ולהחיות חלק מהפארסה". יחימוביץ' הודיעה כי היא ויו"ר סיעת העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, יעמידו לרשות שני הח"כים מקדימה את מכסות החקיקה ואת כל האמצעים הדרושים כדי שלא יפגעו אם יוטלו עליהם סנקציות בשל המהלך.

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ'. ליאור מזרחי, GettyImages
מברכת על המהלך. יחימוביץ'/GettyImages, ליאור מזרחי

מוקדם יותר הודיעו אבסדזה ומולה כי אינם רואים עצמם חלק מהקואליציה. מולה אמר כי "ממחר בבוקר אני רואה את עצמי כאופוזיציה ומצביע נגד הממשלה. ראש הממשלה רמס את כבוד קדימה והפך את ועדת פלסנר ללא רלוונטית בזה שהוא בחר ללכת עם החרדים והמתנחלים. על קדימה לפרוש מהממשלה באופן מיידי. חברי קדימה שהטיפו לכניסה לממשלת האחדות ותקפו על כך את ציפי לבני צריכים היום להבין את טעותם ואף לבקש את סליחתה".

"לקדימה אין מה לחפש בקואליציה"

ח"כ נינו אבסדזה אמרה כי "הגענו למצב של או שיוויון בנטל או בחירות. לקדימה אין מה לחפש בקואליציה של 'המתחמק הסדרתי'. ביבי ברח ממסקנות ועדת טרכטנברג, ברח ממסקנות בית המשפט בנושא גבעת האולפנה, מתהליך השלום ומניסוח חוק חלופי לחוק טל. אין דרך אחרת אלא להביא אותו להכרעה בבחירות. אני אמשיך להצביע נגד עמדת הקואליציה כפי שעשיתי בחודש האחרון, במטרה לייצג את עמדתם האמיתית של מצביעי קדימה, על אף שנענשתי על כך. אני קוראת לחברים בקדימה לפרוש מהקואליציה או לחפש פלטפורמות אידיאולוגיות אחרות - ראויות יותר".

ייתכן שאבסדזה ומולה יוכלו למצוא לעצמם בית בדמות מפלגה חדשה; מוקדם יותר הודיע חיים רמון, מהשחקנים הראשיים מאחורי "המפץ הגדול" והקמת קדימה, כי בכוונתו להקים מפלגת מרכז חלופית. חודשים ספורים לאחר שנבחר ח"כ שאול מופז לראשות המפלגה, והכניס אותה במהרה לקואליציה בראשות נתניהו בניגוד להתחייבותו, הודיע רמון כי בכוונתו להקים תנועה מתחרה. בשלב זה לא ברור האם ציפי לבני, יו"ר קדימה לשעבר, שהובסה בבחירות הפנימיות במפלגתה, תצטרף אליו.

נראה שהמהלך שהביא את רמון להאצת התהליך היא המשבר הקואליציוני שפרץ בעקבות פירוק ועדת פלסנר, שבחנה חלופות לחוק טל, לטובת גיוס חרדים לצה"ל או לשירות אזרחי. "חייבת לקום אלטרנטיבה לראש הממשלה", אמר היום רמון לוואלה! חדשות. "אני עסוק בהקמת אלטרנטיבה כזו כל הזמן, מאז שפרשתי מקדימה. המפלגה תהיה אלטרנטיבה לנתניהו, ראש הממשלה הכי כושל שהיה לנו מאז גולדה מאיר". לדבריו, "היו כאלה שאמרו בכניסה לממשלה 'בואו ניתן צ'אנס'. עכשיו ברור שזה לא הצליח". באשר ליו"ר מפלגתו אמר רמון: "גם אם מופז יפרוש, הוא כשל בתפקידו".

עוד בנושא
בקדימה תוקפים את חיים רמון: ”לא עובר מוסרית”
רמון מקים מפלגת מרכז חדשה; ”אלטרנטיבה לנתניהו”
רק יומיים אחרי האחדות: ”קדימה הולכת לפילוג”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully