וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק יומיים אחרי האחדות: "קדימה הולכת לפילוג"

פנחס וולף

11.5.2012 / 15:33

בראיון לוואלה! מבהיר ח"כ רוברט טיבייב כי חבריו לא מתכוונים להישאר "מסגרת יפה לתמונה מכוערת". ח"כ אבסדזה על חברותה בקואליציה: "לא מרגישה צורך לכבד שום כללי משחק"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

ימים ספורים מאז כניסת קדימה לממשלה - וכבר דיבורים מפורשים בסיעה על פילוג. בשיחה עם וואלה! חדשות, ח"כ רוברט טיבייב, היחיד מחברי הסיעה שנמנע בהצבעה בסיעה ואף יצא נגד מופז בצורה מפורשת במליאת הכנסת נגד המהלך, מספר כי לדעתו קדימה תפולג. "אמרתי את זה כבר, ולא פעם אחת, שאנחנו הולכים להיות בובות של יו"ר הקואליציה", קובע טיבייב. "זה מה שיקרה בסופו של דבר. אם זאת הדרך שרצינו, אז קיבלנו את הדרך. לדעתי, חברי הסיעה צריכים להתעורר מאותו לילה נוראי שכמעט פה אחד הצביעו בעד כניסה לממשלה ואני חושב שכבר התחילו להתעורר. יש סימנים כבדים שהערפל התחיל להתפזר ויש תמונה ברורה. קרה דבר מעניין: הפכנו להיות מסגרת יפה לתמונה מכוערת".

מה זה אומר על קדימה?
"אני רואה את כל הסימנים ומדבר עם כל האנשים, ובאותו נאום שנאמתי בכנסת, ואני ביחסים מצוינים עם מופז ולא רציתי שייראה פגיעה אישית אז יצאתי מההצבעה, אבל אמרתי כל מה שהיה צריך לומר. התפלאתי שלאחר הנאום כמה מחבריי לסיעה אמרו לי שאני צודק. יותר מזה: היו כאלה ממחנה מופז שאמרו לי חד משמעית שהם לא רואים המשך של קדימה, ונתנו לי סימנים שהולכים להתפלג. אני מקבל המון טלפונים מפעילים שרוצים לעזוב את קדימה. אני פונה אליהם: אל תעזבו את המפלגה. המפלגה והרעיון זה לא של אף אחד. בואו לא ניתן לגנוב את המפלגה".

אתה אומר שקדימה הולכת להתפלג?
"כן. קדימה הולכת להתפלג, אבל אני מבקש מפעילים שלא לעזוב את המפלגה. יש המון שמועות שמאחורי הפילוג עומדת לבני. אני ביחסים מצוינים איתה. אני חושב שאם מישהו היה יודע על כך – אני הייתי הראשון. אין שום דבר מאחורי זה, היא לא תעשה פילוג. היא לא עומדת מאחורי זה".

"אני חלק מקואליציה בולשביקית"

טיבייב עמוס ביקורת על התרגיל של מופז. "תוך 20 דקות הפכנו את הכיוון. אם כבר עושים את זה, היה צריך להכניס טעם. סתם להתהפך באותה שניה? אמון הציבור זה הכי חשוב וזה מה שאנחנו מאבדים. מה יקרה בסופו של דבר? אותו ציבור בסוף לא יבוא לבחירות. מי ירוויח? המפלגות הסקטוריאליות. שאל אותי אחד מחברי קדימה: למה אתה לא עוזב את קדימה אם קדימה של מופז לא מתאימה לך? השבתי לו: קדימה היא לא של מופז, של לבני, של רמון או של טיבייב. קדימה זו מפלגה עם מצע ודרך ועלינו להילחם על המצע ועל הדרך. לא חשוב מי יהיה יו"ר קדימה, חשוב להילחם מבפנים".

טיבייב היה הראשון שיצא חוצץ נגד המהלך, אבל היום הצטרפו אליו חברי כנסת נוספים - חברי הכנסת שלמה מולה ונינו אבסדזה (קדימה), שהשתתפו היום (שישי) בכנס השמאל השני שנערך בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בין היתר, הם תקפו את הממשלה לה הם שותפים, ובמלים חריפות במיוחד. "אני רוצה סוף כיבוש מוחלט", אמרה אבסדזה. "אצל מי המפתח? אצל אלקין, אצל הקואליציה הבולשביקית שאני כרגע חלק ממנה. אני לא מתביישת שאני שמאלנית, אבל אין מה לעשות כרגע. אותם צעירים שיצאו לרוטשילד ולא רצו שיהיה פוליטי – צריך להסביר להם שעד שלא יורידו את ההתנחלויות, עד האחרונה שבהן, לא יהיה כסף לשום צדק חברתי".

באשר למחויבותה ליישר קו עם המשמעת הקואליציונית בהצבעות עליהן תחלוק, אמרה אבסדזה: "כיבדתי את כללי המשחק עד הרגע האחרון. אני כבר לא מרגישה צורך יותר לכבד שום כללי משחק, כי הם שברו את הכללים האלה". שותפה לסיעה, ח"כ שלמה מולה, הודה כי "עבר עלינו שבוע קשה. אמרתי שאני נותן הזדמנות לממשלה של חודש ימים בלבד. לצערי הגדול, הפכנו להיות סרח עודף של הליכוד. הולכים עכשיו על שאלה של הלבנת מאחזים בלתי חוקיים, והפכנו להיות ממשלה שמקבעת את התהליך המדיני במקום להתניע את התהליך. אנחנו לא יודעים למה נכנסנו. אני מקווה שהמעשים יוכיחו שיש שינוי מהותי, אחרת אין לנו זכות קיום כמפלגה".

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד בוואלה!
מופז עונה לביקורת: ”אין ולא הייתה לי בעיית אמינות”
חיים רמון עוזב את קדימה: ”זאת הרי הצטרפות לליכוד”
ביקשו להתמודד בבחירות - ואז הגיע מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully