וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקשו להתמודד בבחירות - ואז הגיע מופז

פנחס וולף

9.5.2012 / 0:03

נפתלי בנט כבר החל בבניית אסטרטגיה, יאיר לפיד גייס פעילים: הפוליטיקאים החדשים והפוטנציאליים נאלצו לשנות התכניות בעקבות ההתפתחות הפוליטית. מי עוד ברשימת הנפגעים?

הוא כבר יצא לציבור והתחיל לחשוף שמות. מחר היה אמור לחשוף שם של קצין בכיר חילוני שיצטרף לרשימה וביום ראשון של איש תקשורת חילוני. נפתלי בנט, לשעבר מנכ"ל מועצת יש"ע וראש לשכת נתניהו, כבר התחיל להכין את השטח להקמת מפלגה חדשה, יחד עם הרב הצבאי הראשי לשעבר, אביחי רונצקי. ביום ראשון האחרון, הם הוציאו הודעה לעיתונות, התשתית החלה להיבנות והם החלו לחוש במומנטום, ואפילו בנו אסטרטגיה: לא להתחרות באיחוד הלאומי ובבית היהודי, אלא לפעול ללקיחת קולות מיאיר לפיד, מהליכוד, מקדימה ומש"ס. אלא שאמש הכל השתנה – ההכרזה על דחיית הבחירות טרפה את הקלפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החליט להקים תנועה לא פוליטית. נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכיוון שריצה לכנסת לא תהיה רלוונטית בשנה וחצי הקרובות, יקימו בנט וחבריו תנועה לא פוליטית שתעסוק בענייני ציונות ודת, במקום המפלגה המתוכננת. כשתגיע השעה, הם יחשבו מחדש בנוגע להתמודדות. לדברי בנט, התנועה שבכוונתו להקים היא "תנועה ציונית המאחדת דתיים וחילוניים, ותעסוק, בין היתר, בדרישה שהרבנות לא תהיה נשלטת על ידי רבנים לא ציוניים. גם בתחום הדיור אפשר לעשות סדר בתחום, ששירות צבאי ועלייה לארץ מראים על השתייכותם".

מלבד בנט ורונצקי, נפגעו מהמהלך של נתניהו ומופז פוליטיקאים טריים נוספים. המרכזי בינהם הוא יאיר לפיד, שבשבילו להישאר מחוץ לעשייה הציבורית ומחוץ לכנסת נדמות כמו נצח. גם פרופ' יוסי יונה, שעל פי ההערכות התכוון לרוץ מטעם מפלגת העבודה, נפגע, כמו גם יאיר שמיר, שסגר עם ליברמן על המקום השני ברשימת ישראל ביתנו.

כנס הפעילים הראשון של מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, מאי 2012. דרור עינב
מה יעשה עכשיו שנה וחצי מחוץ לכנסת? לפיד/דרור עינב

"מבלי שהבינו מה עשו, מופז ונתניהו הפכו אותנו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי", כתב לפיד לפעיליו. "קדימה חזרה להיות מה שתמיד היתה: חלק מן הליכוד. העבודה ומרצ ניצבים משמאל. תוך יום אחד הפכנו להיות הנציגים היחידים של מעמד הביניים השפוי. 28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית. הם יכולים להיות שלנו. זה לא נעצר שם כי אתם יכולים להוסיף אליהם גם את כל מי שמאוכזב וזועם על הפוליטיקה הישנה והלא מוסרית שראינו ביממה האחרונה. המטרה אולי התרחקה קצת, אבל היא גדלה בהרבה".

אבל לא רק מי שהכריז על התמודדותו יצא מופסד. ייתכן שגם ביטחוניסטים שחלות עליהם שלוש שנות הצינון המחויבות על פי החוק כוססים אצבעות בזעם. במערכת הפוליטית דיברו על האפשרות שהרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, וראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, ייכנסו לפוליטיקה. אם הספקולציות הללו נכונות, הם ייאלצו להכניס את תכניתם להקפאה עמוקה יותר משציפו, זאת משום שתקופות הצינון שלהם יסתיימו בינואר ובפברואר 2014 (בהתאמה), חודשיים-שלושה לאחר מועד הבחירות הרשמי. כך, יוכלו השניים להתמודד רק לכנסת ה-19, בעוד כשש שנים.

ממשלת אחדות לאומית - סיקור מיוחד
לאחר האחדות: איך תראה עבודת האופוזיציה המצומקת?
התמונה שמסגירה את המתווך הסודי של ממשלת האחדות
אבו מאזן: לנצל את ממשלת האחדות בישראל להשגת שלום
יחימוביץ' נגד מופז: "יוביל את המחאה מהמשרד של נתניהו?"

לפניות לכתב - פנחס וולף pinhaswolf@walla.co.il

(עדכון אחרון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully