וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לפעיליו: "הפכנו לאלטרנטיבת המרכז היחידה"

פנחס וולף

8.5.2012 / 18:51

במסר שהעביר לפעיליו, הסביר לפיד כי הוא מבין את האכזבה מממשלת האחדות, אולם הבין כי מדובר בהזדמנות חייה של מפלגתו. "28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית"

יאיר לפיד שיגר הערב (שלישי) מסר לפעיליו, בעקבות הסכם ממשלת האחדות שהתקבל הלילה עם מפלגת קדימה. "אני יודע שאתם מאוכזבים ממה שקרה ביממה האחרונה", כתב להם לפיד. "מאוכזבים פעמיים: פעם מפני שאתם אזרחי המדינה הזו, וכואב לראות איך הציניות השתלטה על כל המרחב הפוליטי, ואיש כבר לא מעמיד פנים אפילו שאכפת לו. בפעם השנייה אתם מאוכזבים מפני שכבר הרגשנו את הטעם של זה, כבר היינו בכיכר, כבר הרמנו שלט בצומת, כבר התחלנו את הקמפיין".

"הרגשתי ככה בדיוק לשעתיים, ואז הבנתי שזו הזדמנות חיינו", הוסיף לפיד. "מבלי שהבינו מה עשו, הפכו אותנו מופז ונתניהו לאלטרנטיבה היחידה של המרכז השפוי". לדבריו, קדימה חזרה להיות מה שתמיד היתה - חלק מהליכוד, והעבודה ומרצ ניצבים משמאל. "28 מנדטים התפנו היום במרכז המפה הפוליטית. הם יכולים להיות שלנו", הוסיף. "זה לא נעצר שם, כי אתם יכולים להוסיף אליהם גם את כל מי שמאוכזב וזועם על הפוליטיקה הישנה והלא מוסרית שראינו ביממה האחרונה".

כנס הפעילים הראשון של מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד, מאי 2012. דרור עינב
"כואב לראות איך הציניות השתלטה על כל המרחב הפוליטי". לפיד בכנס הפעילים הראשון של "יש עתיד" לפני שבוע/דרור עינב

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר קדימה, שאול מופז, הכריזו היום רשמית על ממשלת אחדות לאומית, עליה סיכמו במהלך הלילה. השניים קיימו מסיבת עיתונאים, במסגרתה הדפו את הביקורת למהלך, וטענו כי מדובר בהזדמנות היסטורית להוביל מהלכים חשובים. "כשהתברר לי שאפשר להקים ממשלה רחבה מאוד, הרחבה בתולדות ישראל, הבנתי שאפשר להחזיר את היציבות מבלי ללכת לבחירות, ולכן החלטתי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה", הסביר נתניהו את המהלך.

מופז טען בדבריו כי קואליציה של 94 חברי כנסת תצליח להתמודד טוב יותר עם האתגרים של המדינה. "אני חושב שהמפגש הזה בקואליציה משותפת משרת את האינטרסים של מדינת ישראל", ציין מופז. " היום קיבלתי החלטה ששמה את טובת ישראל במרכז. אני יודע שאנחנו עושים את המעשה הנכון".

מופז יכהן כשר, שיטת הממשל תשונה

על פי ההסכם שגובש, מפלגת קדימה תצטרף לממשלה ומופז ימונה למשנה לראש הממשלה ולשר בלי תיק. בנוסף, יכהן מופז כחבר הקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בכל פורום שרים מצומצם שיכלול את ראש הממשלה ושיעסוק בעניינים ביטחוניים, מדיניים, כלכליים וחברתיים. כמו כן, השניים סיכמו על חקיקת חלופה לחוק טל עד לתחילת חודש אוגוסט הקרוב ועל שינוי שיטת הממשל.

עוד סיכמו נתניהו ומופז, כי ראש הממשלה יפעל לחידוש התהליך המדיני ולקידום המשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. בנוסף, תפעל הממשלה לגיבוש תקציב חירום לאומי שיאפשר התמודדות עם המשבר הכלכלי-העולמי, וזאת במאמץ לחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים. כמו כן, יפעלו הסיעות לצמצום החקיקה הפרטית ולחיזוק המשמעת התקציבית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully