וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקדימה תוקפים את חיים רמון: "לא עובר מוסרית"

פנחס וולף

3.7.2012 / 12:15

במפלגה שהיה שותף להקמתה ושכיהן בתפקידים בכירים בה עד לאחרונה ביקרו את כוונתו להקים מפלגה חדשה, על רקע עברו הפלילי. ובינתיים, מולה ואבסדזה כבר רואים עצמם כאופוזיציה

שעות ספורות לאחר שחיים רמון הודיע כי יקים מפלגת מרכז חדשה, שתתחרה ב"קדימה", שהיה בין מקימיה, מיהרו במפלגתו הקודמת להתנער ממנו במילים חריפות. למרות שעד לפני חודשים ספורים, עת פרש מתפקידו, כיהן כיו"ר מועצת המפלגה, בקדימה מבקרים רק כעת את עברו הפלילי. "אדם המורשע בפלילים שלא יטיף מוסר לאחרים", נמסר בתגובת המפלגה. "תמוה שאדם מורשע מתיימר להקים מפלגה בישראל ולהבטיח פוליטיקה חדשה ונקייה. זה לא עובר מוסרית וזה לא עובר ציבורית. קדימה מנהלת בימים אלה את המאבק למען השוויון בנטל על מנת ליצור משוואה חדשה ושוויונית בנשיאה בנטל כפי שהבטיחה עם כניסתה לממשלת האחדות ולא תיתן לרעשי רקע של עסקנים פוליטיים להפריע לה".

הרמת כוסית לכבוד ראש השנה של מפלגת קדימה, ספטמבר 2011. שי אוקנין
במפלגתו מיהרו לבקר את עברו הפלילי. חיים רמון/שי אוקנין

מוקדם יותר הודיע רמון, מהשחקנים הראשיים מאחורי "המפץ הגדול" והקמת קדימה, כי בכוונתו להקים מפלגת מרכז חלופית. חודשים ספורים לאחר שנבחר ח"כ שאול מופז לראשות המפלגה, והכניס אותה במהרה לקואליציה בראשות נתניהו בניגוד להתחייבותו, הודיע היום (שלישי) רמון כי בכוונתו להקים תנועה מתחרה. בשלב זה לא ברור האם ציפי לבני, יו"ר קדימה לשעבר, שהובסה בבחירות הפנימיות במפלגתה, תצטרף אליו.

גם שלמה מולה בדרך החוצה

נראה שהמהלך שהביא את רמון להאצת התהליך היא המשבר הקואליציוני שפרץ בעקבות פירוק ועדת פלסנר, שבחנה חלופות לחוק טל, לטובת גיוס חרדים לצה"ל או לשירות אזרחי. "חייבת לקום אלטרנטיבה לראש הממשלה", אמר היום רמון לוואלה! חדשות. "אני עסוק בהקמת אלטרנטיבה כזו כל הזמן, מאז שפרשתי מקדימה. המפלגה תהיה אלטרנטיבה לנתניהו, ראש הממשלה הכי כושל שהיה לנו מאז גולדה מאיר". לדבריו, "היו כאלה שאמרו בכניסה לממשלה 'בואו ניתן צ'אנס'. עכשיו ברור שזה לא הצליח". באשר ליו"ר מפלגתו אמר רמון: "גם אם מופז יפרוש, הוא כשל בתפקידו".

בשלב זה לא ברור מי מחברי הכנסת של קדימה יצטרפו למהלך, אך לא מן הנמנע שגם בתוך סיעת קדימה תהיה התארגנות של שבעה חברי כנסת שיחברו לרמון, ובכך יאפשרו להתפלג לסיעה עצמאית. חברי כנסת מקדימה אמרו לוואלה! חדשות: "בטוח שאם מופז לא יפרוש הרצון של רמון להקים מפלגה חדשה יזרז את הקולות שרוצים לפרוש". ייתכן שבין היתר יצטרפו למהלך כזה כמה חברי כנסת מהאגף "השמאלי" בקדימה, שהביעו את מורחם רוחם על כניסת המפלגה לממשלת נתניהו.

כבר היום מיהרו כמה מחברי הכנסת בקדימה לבקר את יו"ר המפלגה. ח"כ שלמה מולה אמר היום: "ממחר בבוקר אני רואה את עצמי כאופוזיציה ומצביע נגד הממשלה. ראש הממשלה רמס את כבוד קדימה והפך את ועדת פלסנר ללא רלוונטית בזה שהוא בחר ללכת עם החרדים והמתנחלים. על קדימה לפרוש מהממשלה מיידי. חברי קדימה שהטיפו לכניסה לממשלת האחדות ותקפו על כך את ציפי לבני צריכים היום להבין את טעותם ואף לבקש את סליחתה". ח"כ רוברט טיבייב, ששלח אתמול מכתב למופז בדרישה לכנס מיידית את מוצת קדימה כדי לדון בפרישה מהממשלה, אמר הבוקר כי "הצורה שנכנסנו לקואליציה היתה מאוד מוזרה. הוא החליט – אז נכנסנו ושילמנו מחיר כבד, וכנראה באותה דרך הוא רוצה להוציא אותנו מהקואליציה, בלי דיון על כך. אוי ואבוי אם הוא רוצה להחליט משהו על בסיס פגיעה אישית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ועידת קדימה ,יוני 2012. דרור עינב
"גם אם הוא יפרוש - הוא נכשל". מופז/דרור עינב

ח"כ נינו אבסדזה אמרה כי "הגענו למצב של או שיוויון בנטל או בחירות. לקדימה אין מה לחפש בקואליציה של 'המתחמק הסידרתי'. ביבי ברח ממסקנות ועדת טרכטנברג, ברח ממסקנות בית המשפט בנושא גבעת האולפנה, מתהליך השלום ומניסוח חוק חלופי לחוק טל. אין דרך אחרת אלא להביא אותו להכרעה בבחירות. אני אמשיך להצביע נגד עמדת הקואליציה כפי שעשיתי בחודש האחרון, במטרה לייצג את עמדתם האמיתית של מצביעי קדימה, על אף שנענשתי על כך. אני קוראת לחברים בקדימה לפרוש מהקואליציה או לחפש פלטפורמות אידיאולוגיות אחרות - ראויות יותר".

לא רק בקדימה תקפו את עברו הפלילי של רמון. יו"ר הוועדה לקידום המעמד האישה, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה כי "חיים רמון מאדריכלי קדימה הוא סמל לכישלון האופורטוניזם הפוליטי. כעבריין מין מורשע, הפוליטיקה שאותה הוא מייצג היא כזו שהציבור הישראלי מאס בה. המערכת הפוליטית חייבת להקיא מתוכה עברייני מין כשדר של מלחמה בתופעה".

עוד בנושא
רמון מקים מפלגת מרכז חדשה; ”אלטרנטיבה לנתניהו”
”אם תפורק ועדת פלסנר - תגיע הממשלה לסוף דרכה”
חיים רמון: ”נעזור למופז ליצור אלטרנטיבה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully