וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקת ההערכה: רומני יבחר בפול ראיין לסגנו

רגע לפני שהוא יוצא למסע הבחירות במדינות המפתח, המועמד הרפובליקני יחשוף היום את מועמדו לתפקיד סגן הנשיא. לפי מרבית ההערכות, יהיה זה יו"ר ועדת התקציבים בבית הנבחרים

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, יודיע אחר הצהריים (שבת) על מועמדו לתפקיד סגן הנשיא, אם ייבחר. ההכרזה תהיה בטקס בנורפוק שבמדינת וירג'יניה, שייערך בספינת הקרב "ויסקונסין" העוגנת במוזיאון הימי בעיר.

זה כבר בכיס של אובמה? פרשנות / נתן גוטמן, וושינגטון

מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, אוגוסט 2012. רויטרס
מנסה להסיט את הביקורת? רומני/רויטרס

עד כה הועלו השערות רבות לגבי זהות המועמד המועדף על רומני למשרה המשפיעה. לפי אתר האינטרנט של המגזין האמריקני הנאו-שמרני "וויקלי סטנדרד", המגובה על ידי שלושה מקורות של רשת NBC, רומני יבחר בפול ראיין כמועמד לתפקיד סגן הנשיא. ראיין, חבר בית הנבחרים מוויסקונסין, בן 42, משמש כיום כיו"ר ועדת התקציבים בבית ועומד בראש ועדת המשנה של התקציב לענייני בריאות.


שמו של מושל מדינת מינסוטה לשעבר טים פולנטי, שהיה במשך מספר חודשים מועמד לנשיאות, הוזכר כמועמד בולט, אך הוא אמר הבוקר כי הוא אינו בין המועמדים הסופיים.

מועמדים נוספים שהוזכרו לתפקיד הם מושל מדינת לואיזיאנה, בובי ג'ינדאל; הסנאטור רוב פורטמן ממדינת אוהיו; והסנאטור מארקו רוביו מפלורידו, בן למהגרים מקובה. שם נוסף שהוזכר כאפשרות מפתיעה, אך קלושה, הוא זה של ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. בעבר אף הוזכר שמה של מזכירת המדינה הקודמת, קונדוליזה רייס, כמועמדת לתפקיד, אך היא הצהירה כי היא אינה מעוניינת בו.

באופן מסורתי, המפלגה הרפובליקנית מציגה את המועמד לתפקיד סגן הנשיא בוועידה רבת-משתתפים, שמתכנסת לקראת הבחירות. השנה, הוועידה תיערך בטמפה שבפלורידה ב-27 באוגוסט. ואולם, המרוץ למקום השני התחיל הפעם מוקדם מהצפוי, ככל הנראה כדי להסיט מעט את הביקורת המופנית כלפי רומני.

בסקרים: אובמה ממשיך להוביל ומגדיל את הפער

סקר חדש של רויטרס ומכון Ipsos שהתפרסם השבוע קבע כי אובמה מוביל על רומני ב7%. פחות משלושה חודשים לפני מועד הבחירות לנשיאות ארה"ב, שייערכו ב-6 בנובמבר, כמעט שני שלישים מהאמריקאים סבורים שארצם "נעה בכיוון הלא נכון". רק 31% סבורים שהיא נעה בכיוון הנכון. זהו הנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2011.

ואולם, יתרונו של אובמה על פני רומני, בקרב הבוחרים הרשומים, עומד על 49% מול 42%. זוהי עלייה קלה לעומת היתרון שהיה לו בסקר מלפני חודש. סקר זה מצטרף לסקרים ממוקדים יותר שפורסמו במהלך השבוע האחרון, המגלים כי אובמה נהנה מיתרון דומה על רומני, לשעבר מושל מסצ'וסטס, בשלוש המדינות שנחשבות ללשון המאזניים בבחירות: אוהיו, פנסילבניה ופלורידה.

תוצאות הסקר - שרוב משתתפיו הסכימו כי המצב הכלכלי הוא האתגר העיקרי שעמו מתמודדת ארה"ב בימים אלו - מלמדות כי ייתכן שמאמצי הקמפיין שמנהל מטה אובמה לצייר את רומני כאישיות המנותקת מדאגותיהם של אמריקאים מהמעמד הבינוני עולים יפה, ומונעים מהרפובליקנים לצבור מומנטום במרוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully