וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד התחלקות של רומני: כינה את הסיקים "שייחים"

המועמד הרפובליקני דווקא התכוון להביע הזדהות עם הקהילה ששישה מבניה נרצחו - אבל התבלבל ולחץ על עצב רגיש במיוחד אצל הסיקים, הזועמים על כך שמתייחסים אליהם כאל מוסלמים

לא הולך למיט רומני. על רקע הביקורת הגוברת נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות, המתמקדת בעברו כאיל הון קפיטליסט ותאב בצע, ולאחר שורת הרגעים המביכים שחווה במסעו בחו"ל בשבוע שעבר - מגיע רגע מביך נוסף מתוצרתו: מושל מסצ'וסטס לשעבר אמנם באמת התכוון הלילה (רביעי) להביע הזדהות כנה עם הקהילה הסיקית בארצות הברית - אך מצא עצמו מעליב אותה.

ההתבטאות המביכה נרשמה בנאום בכנס גיוס תרומות בעיר דה מוין, בירת מדינת איווה. בדברים שנשא, ביקש רומני להתייחס לטבח המתפללים במקדש הסיקי בוויסקונסין בתחילת השבוע, אך במקום "סיקים", הגה שוב ושוב את המילה "שייחים" - תואר הכבוד הערבי.

"זה היה סוף היום, הוא היה עייף"

יש לציין כי הסיקים מרבים להתרעם על הבורות של האמריקאים, שמתייחסים אליהם כאל ערבים או מוסלמים (אף שהם הודים), בגלל זקניהם והטורבנים שהם חובשים. בלבול זה הוביל לא פעם להתקפות כלפי סיקים בארה"ב, ואחת ההערכות הרווחות היא כי זה היה גם המניע של הרוצח מהמקדש, ווייד פייג'. הטעות של רומני, לפיכך, פגעה בעצב רגיש במיוחד.

נרות זיכרון לזכר ששת ההרוגים בטבח במקדש סיקי, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
סיקים מדליקים נרות לזכר הנרצחים, השבוע במילווקי/רויטרס

"אין ספק שיש אתגרים העומדים בפני האומה", אמר רומני בדה מוין. "הייתי בשיקגו מוקדם יותר והשתתפתי בדקת דומייה לזכר האנשים שאיבדו את חייהם במקדש השייחי (הטעות במקור). זוהי טרגדיה, ממגוון סיבות - בין היתר, משום שהשייחים הם בין האנשים שוחרי השלום והאוהבים ביותר שניתן להעלות על הדעת, בהתאם לאמונתם. האיש שהוציא לפועל את המעשה המחריד פעל ממניע של שנאה וחוסר סובלנות דתית. זוהי ממש, אבל ממש, טרגדיה".

דוברו של רומני, ריק גורקה, התנצל בהמשך בשמו, והסביר כי "זה היה סוף היום", לאחר יממה שבה הספיק המועמד לעבור גם במדינות ניו המפשייר ואילינוי - והוא היה עייף. "הוא טעה בהגיית המילה - אבל ברור שהוא התכוון לטרגדיה בוויסקונסין". הוא הזכיר כי בטקס הזיכרון שנערך קודם לכן בשיקגו, הגה רומני את המילה "סיקים" בצורה הנכונה.

רומני רץ לנשיאות - עוד כותרות:
האם רומני ייקח את ראש ה-CIA פטראוס כסגנו?
"רומני לא יניא בפומבי את ישראל מתקיפת אירן"
אדלסון כועס? "רומני מסרב לקרוא לשחרור פולארד"
רומני בירושלים: לא על הכסף לבדו, אבל בעיקר / נתן גוטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully