וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היורה במקדש היה תחת מעקב פדרלי אך לא נעצר"

ב-FBI היו מודאגים מעמדותיו הקיצוניות של הרוקיסט הגזען ווייד פייג' עוד לפני שרצח שישה סיקים, אך חסרו ראיות. גם ארגונים נגד גזענות עקבו אך לא פעלו: "יש אלפים כמוהו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האם אוזלת יד של חוקרים הביאה למותם של שישה בני אדם? חוקרים של הבולשת הפדרלית האמריקאית FBI ניהלו בעבר, "במספר הזדמנויות", מעקב אחר ווייד מייקל פייג', שרצח שישה מאמינים סיקים במקדש בעיר מילווקי שבמדינת וויסקונסין ביום ראשון האחרון, בשל דעותיו הגזעניות הקיצוניות בדבר עליונות הגזע הלבן, ובשל הרקע שלו כחייל בעייתי שנזרק מהצבא - אולם לא נקטו שום פעולה בעניין. כך מדווח היום (שלישי) העיתון "לוס אנג'לס טיימס", המייחס את הדיווח למקור בכיר במערכת האכיפה.

ביומיים האחרונים נחשפו פרטים רבים על עברו הבעייתי של פייג', שהיה בין היתר חבר כזמר בשתי להקות רוק כבד של גלוחי ראש ("אנד אפאת'י" ו"דפיניט הייט"), כמו גם בארגון "כוח לבן" בשם "האמרסקינס". לפי הדיווח הנוכחי, חוקרי הבולשת, ש"נתקלו" בו מספר פעמים, חשדו כי הוא תרם כספים לארגון של "טרור מקומי", שהתעתד לפגוע בזרים, אך לא היה להם די ראיות לעצור אותו.

טבח במקדש - כל הכותרות:
אובמה קורא לחשבון נפש: יש יותר מדי אירועי טבח
ווייד התחיל כטכנאי טילים, וסולק מהצבא "בנסיבות חמורות"
רוצח הסיקים - "גזען לבן שפעל לבדו"

נרות זיכרון לזכר ששת ההרוגים בטבח במקדש סיקי, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
נרות זיכרון לזכר הנרצחים, אתמול בוויסקונסין/רויטרס

הדברים עומדים בניגוד מסוים למידע שהציג ה-FBI אתמול, עם חשיפת זהותו של פייג'. "לא ניהלנו חקירה פעילה לגביו לפני אתמול", טענה סוכנת הבולשת תרזה קרלסון, שדיברה במסיבת העיתונאים של משטרת וויסקונסין בה הוצגה זהות הרוצח. "ייתכן שהיו התייחסויות אליו בתיקים שונים. אלה דברים שאנו מתנחים כרגע, אבל עד כמה שאני יודעת, לאף רשות אכיפה לא הייתה סיבה להאמין שהוא זמם או תכנן או היה מסוגל לבצע מעשה אלים כזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"מסרים קיצוניים במילות השירים"

עוד מתברר, לפי דיווח של ה"ניו יורק טיימס" היום, כי פייג' היה נתון למעקב גם של ארגונים הלוחמים נגד גזענות, בהם "הליגה נגד השמצה" ו"מרכז העוני החוקי הדרומי" (Southern Poverty Law Center), שהיו מודאגים מהמסרים הקיצוניים המופיעים במילות השירים ששר עם להקותיו. ארגונים אלו אספו חומרים שונים אודותיו, בין היתר מפורומים ברשת ומעלונים שחולקו. "המוזיקה של הלהקות הללו הייתה אלימה בצורה קיצונית", הסביר לעיתון מארק פוטוק מהמרכז הדרומי.

מושל וויסקונסין, סקוט ווקר, בטקס זיכרון סיקי לזכר ששת ההרוגים בטבח במקדש, אוגוסט 2012. רויטרס
מושל וויסקונסין, סקוט ווקר, השתתף אתמול באחד מאירועי הזיכרון/רויטרס

עוד לדברי פוטוק, לפני 12 שנה ניסה פייג' לרכוש מוצרים מהארגון הניאו-נאצי "הברית הלאומית" (National Alliance), אם כי לדבריו, ארגונו מעולם לא העביר את המידע עליו לידי רשויות האכיפה, משום שהוא היא "אחד מאלפים" בעלי עמדות דומות.

מנגד, יש עדיין גם מי שמתפלא על הצעד הקיצוני בו נקט פייג' - כמו למשל אחד משכניו, שהתראיין בעילום שם לעיתון המקומי "מילווקי ג'ורנל סנטינל". לדברי השכן, פייג' בדיוק נפרד מחברתו ביוני האחרון, אך הוא "לא נראה כועס, רק עצוב ופגוע". העיתון פרסם אתמול גם מכתב ששלחו אליו בני משפחתו של פייג', בו כתבו כי הם "מזועזעים" ממעשיו.

נרות זיכרון לזכר ששת ההרוגים בטבח במקדש סיקי, 7 באוגוסט 2012. רויטרס
וויסקונסין זוכרת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully