וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצח הסיקים ממילווקי - "גזען לבן שפעל לבדו"

טרם פורסמה זהות האיש שרצח 6 מתפללים בוויסקונסין ונורה למוות, אך קעקועיו מעידים כי האמין ב"עליונות לבנה". הוא שירת בעבר בצבא, ושוחרר. האירוע נחקר כפעולת "טרור מבית"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מיהו האדם שירה אתמול (ראשון) למוות בשישה מאמינים סיקים במקדש בעיר מילווקי בצפון ארצות הברית? הרשויות במדינת וויסקונסין טרם פרסמו את זהותו של האיש, אך ממידע שכבר הודלף לכלי התקשורת, נראה כי מדובר באדם המזוהה עם תפיסות גזעניות של "כוח לבן", שפעל לבדו ממניעים של שנאת זרים.

המידע על מניעיו של האיש נובע בין היתר, לפי הדיווחים, מקעקועים שנמצאו על גופתו לאחר שנורה למוות בחילופי אש עם שוטר שהוזעק למקדש באוק קריק, פרבר דרומי של העיר. עוד שלושה בני אדם נפצעו באורח קשה מיריותיו, בהם השוטר שהרג אותו, ונשיא הקהילה הסיקית המקומית שהנחה את התפילה.

כוחות משטרה והצלה מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר מתקפתי ירי במקום, 5 באוגוסט 2012. רויטרס
כוחות משטרה מחוץ למקום הפיגוע, אתמול במילווקי/רויטרס

היורה תואר על ידי עדי ראייה כאדם בשנות ה-40 לחייו, גדל גוף וקירח, שלבש גופייה ונשא שני אקדחים. לפי המידע שמסרו מקורות המעורים בחקירה, בין היתר לרשת NBC ולעיתון המקומי "מילווקי ג'ורנל סנטינל", האיש שירת בעבר בצבא ארה"ב, אך שוחרר מהשירות.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

המשטרה פשטה על דירת היורה

לפי הדיווחים, האיש פעל ככל הנראה לבדו, ללא שותפים, והאירוע נחקר כפעולה של "טרור מבית" - כלומר, ממניע פוליטי. המשטרה פשטה במהלך הלילה על דירתו, הנמצאת בקומה העליונה במתחם מגורים סמוך, והחרימה ציוד שהיה במקום. גם אחד מכלי הנשק ששימשו אותו נמצא בידי המשטרה - אקדח 9 מ"מ חצי אוטומטי.

כוחות משטרה והצלה מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר מתקפתי ירי במקום, 5 באוגוסט 2012. רויטרס
הכניסה למקדש, לאחר התקרית/רויטרס

מקורות נוספים מסרו לרשת ABC כי מהקעקועים על גופו של היורה ניתן להבין כי הוא "גלוח ראש" (סקינהד) המאמין בעליונות הגזע הלבן ("White supremacist"). ה"לוס אנג'לס טיימס" ציטט מקורות נוספים שאמרו כי המסקנה הזו אינה נובעת רק מהקעקועים על גופו, אלא גם מ"פרטים ביוגרפיים" שהתגלו אודותיו.

בגלוי, ממעטות הרשויות לפי שעה למסור פרטים על האירוע. "החקירה תימשך עד שייקבע מה היה המניע", נמסר מהבולשת הפדרלית FBI. "אנחנו לא יודעים הרבה בנקודה זו".

הסיקים בהלם: "חושבים שאנחנו טרוריסטים בגלל הטורבן"

בקהילה הסיקית בארה"ב, המונה כחצי מיליון מאמינים (מתוך כ-27 מיליון סיקים בעולם, רובם בהודו), שורר היום הלם, המהול גם בתחושה שמדובר באירוע שניתן היה לצפות - היות שההתקפות נגד הסיקים בארה"ב גברו מאוד בעשור האחרון, מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, כשלרוב המניע הוא דמיונם של הסיקים למוסלמים, בגלל זקניהם הארוכים והטורבנים שהם חובשים.

כוחות משטרה והצלה מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר מתקפתי ירי במקום, 5 באוגוסט 2012. רויטרס
שוטר משוחח עם בני הקהילה לאחר הירי/רויטרס

"אנחנו חוששים מדבר כזה מאז 9/11", אמר לסוכנות AP רג'וואט סינג, מזכ"ל "המועצה הסיקית לדת וחינוך", היושבת בוושינגטון. "זה היה רק עניין של זמן, כי יש כל כך הרבה בורות. אנשים תמיד חושבים שאנחנו מהטליבן או קשורים לאוסמה בן לאדן". ולרי קאור, במאי סרטים סיקי החי בארה"ב שתיעד התקפות על סיקים, הוסיף: "באופן טראגי, הטורבן מסמן אותנו כחשודים אוטמטיים בטרור".

ובכל זאת, בקהילה במילווקי מתקשים לעכל. "מעולם לא חשבנו שדבר כזה יקרה אצלנו", אמר דבנדאר נאגרה, חבר הקהילה. "אף פעם לא עשינו שום דבר רע לאיש".

אירוע זיכרון להרוגים בהתקפת ירי על מקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, 6 באוגוסט 2012. רויטרס
"וויסקונסין מזילה דמעה". אירוע זיכרון לנרצחים/רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התייחס אמש לפיגע ואמר כי הוא ורעיית מישל "עצובים עד עמקי נשמתם". הוא הבטיח כי ממשלו יעניק "כל תמיכה שתידרש" לחקירת האירוע. "בזמנים קשים אלו", אמר הנשיא בהודעה מיוחדת שפרסם הבית הלבן, "על תושבי אוק קריק לדעת שהם נמצאים בלבם ובתפילותיהם של בני העם האמריקאי". גם ראש ממשלת הודו, מנמוהן סינג - סיקי בעצמו - גינה את הפיגוע ואמר כי הוא "המום ועצוב". לדבריו, "מעשה חסר רגש של אלימות הפוגע במקום פולחן הוא מכאיב במיוחד".

אירוע זיכרון להרוגים בהתקפת ירי על מקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, 6 באוגוסט 2012. רויטרס
מדליקים נרות לזכר הנרצחים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully