וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שישה נרצחו בהתקפת ירי על מקדש סיקי

אדם שתואר כ"לבן, שמן וקירח" פרץ למקדש ההודי במילווקי בזמן התפילה כשבידיו שני אקדחים, והחל לירות לכל עבר - לפני שנהרג בקרב עם שוטר שהוזעק למקום. המניע למעשה לא ברור

צילום:רויטרס, עריכה: טל רזניק

שבעה בני אדם נהרגו ונוספים נפצעו בתקרית ירי שאירעה אתמול (ראשון) בעיר מילווקי שבמדינת וויסקונסין בארצות הברית. לפי הדיווחים בכלי התקשורת בארה"ב, אדם לבן פרץ למקדש של בני הדת הסיקית - שרוב מאמיניה הם הודים - והחל לירות לכל עבר. בהמשך דיווחה המשטרה כי היורה נהרג בחילופי אש עם שוטר מקומי שהוזעק למקום, לא לפני שהצליח להרוג שישה מהמאמינים. דיווחים שנפוצו תחילה על יורים נוספים ועל בני ערובה שהוחזקו במקום התבררו כמוטעים.

התקרית התרחשה במקדש סיקי באוק קריק, פרבר דרומי של העיר, זמן קצר לפני תחילת התפילה סמוך לשעה 10:25 בבוקר (שעון מקומי), בהשתתפות כמה עשרות בני אדם (מתוך קהילה מקומית של כמה מאות). עד ראייה סיפר כי היורה היה אדם לבן, גדל גוף וקירח, שנראה בשנות ה-40 לחייו. הוא לבש גופייה, והחזיק בידיו שני אקדחים. לא ברור לפי שעה מה היה המניע שלו.

מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר תקרית ירי, 5 באוגוסט 2012. AP Photo/Jeffrey Phelps, AP
שוטרת ועדי ראייה מואגים מחוץ למקום התקרית אתמול/AP, AP Photo/Jeffrey Phelps

לפי דיווחי המשטרה, ארבע גופות של הרוגים הרוגים נמצאו בתוך המקדש, ושלוש נוספות בחוץ, אחת מהן של היורה. עוד נמסר על שלושה פצועים שפונו לבתי חולים, אחד מהם באורח קריטי. אחד הפצועים הוא השוטר הראשון שהוזעק למקום בקריאה למוקד 911. לפי הדיווחים, בהגיעו למקום התקרית הוא נורה על ידי התוקף מספר פעמים - ובתגובה השיב אש והרג אותו. הרופאים בבית החולים בו הוא מאושפז מסרו כי פציעותיו אינן מסכנות את חייו. המשטרה סגרה לתנועה את כל האזור שסביב המקדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אמריקה עוד לא התאוששה מ"הג'וקר" מקולורדו

מספר הנפגעים הסופי עדיין לא ברור. ברשת CNN דווח כי לפי מידע לא מאומת מבית החולים המקומי, באירוע נפגעו בין שמונה ל-20 בני אדם. לפי דיווח אתה החדשות המקומי "מילווקי סנטינל", אחד הנפגעים הוא כוהן הדת שהנחה את התפילה. לא ברור אם הוא נפצע או נהרג.

עדי ראייה מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר תקרית ירי, 5 באוגוסט 2012. AP Photo/Jeffrey Phelps, AP
קרובים מודאגים של מתפללים שנכחו באירוע, אתמול במילווקי/AP, AP Photo/Jeffrey Phelps

הדת הסיקית היא דת מונותאיסטית שנוסדה בהודו לפני כ-500 שנה. מאמיניה ידועים בעיקר בכך שאינם מסתפרים או מתגלחים, ואוספים את שערם תחת טורבן לבן. לפי ההערכות ישנם כ-27 מיליון סיקים בעולם, רובם בהודו וכחצי מיליון בארה"ב.

ארגונים סיקיים בארה"ב דיווחו בשנים האחרונות על עלייה ניכרת בתקריות אלימות כלפיהם מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, ככל הנראה משום שאנשים נוטים לטעות ולחשוב שהם מוסלמים, עקב הזקנים והטורבנים. מאז 2001, תועדו בארה"ב כ-700 אירועי אלימות נגד סיקים.

מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר תקרית ירי, 5 באוגוסט 2012. AP Photo/Jeffrey Phelps, AP
קרובת משפחה מודאגת מחוץ למקדש/AP, AP Photo/Jeffrey Phelps

התקרית מתרחשת פחות מחודש לאחר אירוע ירי המוני נוסף בארה"ב - הטבח בבית הקולונוע בעיירה אורורה בקולורדו, שם רצח ג'יימס הולמס, שכבר זכה לכינוי "הג'וקר", 12 בני אדם בזמן הקרנת הסרט החדש מסדרת "באטמן". נגד הולמס הוגש בשבוע שעבר כתב אישום הכולל 142 סעיפים.

עדכון ראשון: 21:09

מחוץ למקדש סיקי בעיר מילווקי, וויסקונסין, לאחר תקרית ירי, 5 באוגוסט 2012. AP Photo/Jeffrey Phelps, AP
אוק קריק, אתמול/AP, AP Photo/Jeffrey Phelps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully