וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הג'וקר" מקולורדו יעמוד בפני 142 סעיפי אישום

30.7.2012 / 21:29

ג'יימס הולמס, שרצח 12 בני אדם בהקרנת באטמן בקולורדו והביא לפציעתם של 58 אחרים, מואשם ב-24 סעיפי רצח, שניים לכל קרבן. בנוסף, נאשם בניסיונות רצח ובהחזקת חומרי נפץ

ג'יימס הולמס, המכונה "הג'וקר", שירה למוות ב-12 בני אדם ופצע 58 אחרים בהקרנת הסרט מסדרת באטמן "עלייתו של האביר האפל" בעיירה אורורה שבקולורדו לפני כשבוע וחצי, יעמוד בפני 142 סעיפי אישום שונים, כך נקבע הערב (שני) בבית המשפט בקולורדו. התביעה ביקשה להשית על הולמס 24 סעיפי רצח, בהם 12 מדרגה ראשונה ועוד 12 סעיפי רצח תוך "שוויון נפש קיצוני" לחיי אדם על כל נרצח. 116 הסעיפים הנותרים כוללים אישומים בניסיונות רצח, אישום בהחזקת חומרי נפץ ואישום נוסף של ביצוע פשע אלים.

במסגרת השימוע, שנמשך פחות משעה, ישב הולמס באדישות, כך עולה מדיווח בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, הוא בהה ברצפה ובמנורות שעל התקרה, ולא הגיב להקראת האישומים, אפילו כשהשופט אמר לו כי הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות.

הולמס בן ה-24, סטודנט לרפואה לשעבר באוניברסיטת קולורדו, תכנן את הטבח בקפידה. חוקרי המשטרה סבורים כי הולמס הגיע לאולם הקולנוע כשהוא לובש אפוד מגן וחובש קסדה, וכן חמוש היטב. לאחר שההקרנה התחילה, הוא שחרר פצצת עשן - ואז התחיל לירות. בנוסף, הולמס מלכד את דירתו במטענים במטרה לגרום לפציעתם של שוטרים רבים שיפרצו לדירה. חבלני המשטרה ביצעו בשבוע שעבר פיצוץ מבוקר בדירתו, שכתוצאה ממנו נוטרל מטען נפץ המופעל באמצעות חוט תיל ממעיד שהטמין על פי החשד היורה.

דיוקן מבית המשפט של הרוצח  ג'יימס הולמס. רויטרס
התביעה ביקשה להשית על הולמס 24 סעיפי רצח, בהם 12 מדרגה ראשונה ועוד 12 סעיפי רצח תוך "שוויון נפש קיצוני" לחיי אדם על כל נרצח/רויטרס

ביום שבת התברר כי הולמס היה מטופל אצל פסיכיאטרית המתמחה בסכיזופרניה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי לפי מסמכים שהתיר בית המשפט לפרסום, הולמס נפגש עם הפסיכיאטרית לין פנטון, המשמשת כמרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדו, ועומדת בראש שירותי בריאות הנפש לסטודנטים באוניברסיטה. עוד דווח, כי הולמס שלח לתיבת הדואר שלה את תכניתו לביצוע הטבח. עם זאת, לא דווח במשך כמה זמן נהג הולמס לראות את פנטון, או אם טיפלה בו בעקבות מחלת נפש.

רשת פוקס ניוז דיווחה כי למרות העבר הנקי של "הג'וקר", כחודש לפני ביצוע הטבח, בעל מועדון נשק פרטי בקולורדו, גלן רוטקוביץ', הבחין כי הבחור הצעיר שהגיש בקשה להצטרף למועדון שלו מתנהג באופן מוזר. רוטקוביץ' סיפר כי לאחר קבלת הבקשה, הוא התקשר לביתו ושמע את ההודעה הקולית "המצמררת והמוזרה" במשיבון של הולמס.

"ההודעה הייתה מבולבלת וביזארית, הוא בלע מילים. הוא לא נשמע שתוי, רק מוזר. כל מה שהצלחתי לשמוע זה את המילה 'ג'יימס' בהודעה", הסביר רוטקוביץ', שהורה לעובדיו להזעיק אותו מידית אם הולמס יופיע במועדון הנשק. "אמרתי להם שאני לא בטוח לגבי הבחור הזה, הוא היה מוזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully