וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה קורא לחשבון נפש: יש יותר מדי אירועי טבח

7.8.2012 / 0:01

נשיא ארה"ב אמר כי אירועים כמו הטבח בוויסקונסין, בו נהרגו שישה מתפללים סיקים, דורשים חשבון נפש. בתקשורת האמריקנית פורסמה תמונת היורה כשהוא מצולם לצד צלב קרס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (שני) כי העם האמריקני צריך לעשות "חשבון נפש ("soul searching", כלשונו), כדי למצוא דרכים להפחית את מידת האלימות בחברה. זאת, בעקבות הטבח בשישה מאמינים סיקים במקדש בוויסקונסין שאירע שלשום (ראשון). דבריו מצטרפים לקריאות לצמצם את מתן הרישיונות להחזקת נשק בעקבות הטבח בהקרנת "באטמן" בקולורדו בחודש שעבר.

את הטבח ביצע וייד מייקל פייג', 40. כלי תקשורת בארה"ב קיבלו מידי "הליגה נגד השמצה" תמונה של היורה כשהוא מצולם על רקע צלב קרס. ככל הנראה מניעיו היו גזעניים והוא פעל לבד.

הוא פתח באש נגד קבוצת המתפללים במקדש באוק קריק, פרבר דרומי של מילווקי, ויסקונסין, והרג שישה מהם. הוא נהרג בחילופי אש ממושכים עם שוטרים רק אחרי שהספיק לפצוע קשה שלושה בני אדם נוספים. אחד מהם הוא השוטר שהרג אותו, ואחר הוא מנהיג הקהילה הסיקית המקומית שהנחה את התפילה. שמותיהם של ההרוגים טרם פורסמו משום שחלק מקרוביהם – רבים מהם מתגוררים בהודו – עדיין לא קיבלו את הבשורה על מותם.

"כולנו מזהים שמעשים כאלה הם נוראיים, טרגיים ומתרחשים לעתים תכופות", אמר אובמה בטקס בבית הלבן. כשנשאל אם נדרש שינוי במדיניות החזקת הנשק, ציין כי "ייערך דיון בנושא" וכי הרשויות טרם יודעות מה הניע את היורה, אך ייתכן כי יש קשר לרתיעה מהמוצא האתני של המאמינים במקדש.


לקריאה נוספת:
דיווח: הרוצח ממילווקי - גבר בן 40 שסולק מהצבא
ארה"ב: שישה נרצחו בהתקפת ירי על מקדש סיקי

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully