וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: "מחבלי אל-קאעדה נעצרו עם חומר נפץ ורעל"

שני צ'צ'נים וטורקי - שנחשב למומחה בהרכבת פצצות - נעצרו בדרום המדינה בתום מבצע בינלאומי, כשברשותם "די חומר נפץ לפוצץ אוטובוס". דיווח ברדיו מקומי: נמצא אצלם גם רעל

שמונה שנים לאחר פיגועי התופת במדריד - ספרד מקבלת תזכורת מאל-קאעדה: המשטרה בדרום המדינה עצרה שלושה חשודים בחברות בארגון הטרור האיסלמי הבינלאומי, כשברשותם חומרי נפץ - כך הודיע בצהריים (חמישי) שר הפנים הספרדי, חורחה פרננדס דיאס, שהוסיף כי החשודים התכוונו להשתמש בחומרים בפיגועים מתוכננים במדינה ובמדינות אחרות באירופה. השר לא מסר פרטים על חומר הנפץ, מלבד זאת שנמצאה כמות מספיקה ממנו "כדי לפוצץ אוטובוס", וכי הוא נלקח לבדיקות. הוא לא התייחס לדיווח שפרסמה קודם לכן תחנת הרדיו הספרדית "קדנה", בו נטען כי ברשות המחבלים נמצא גם רעל.

שר הפנים של ספרד, חורחה פרננדס דיאס, מודיע במסיבת עיתונאים במדריד על מעצר פעילי אל-קאעדה, 2 באוגוסט 2012. רויטרס
"זו אחת הפעולות החשובות ביותר שנעשו נגד אל-קאעדה במישור הבינלאומי". השר פרננדס דיאס, היום במסיבת העיתונאים במדריד/רויטרס

לדברי השר, המעצרים נערכו אתמול בשתי ערים: בעיר סיודד ריאל נעצרו שני אזרחים של "רפובליקה סובייטית לשעבר" (לפי דיווחים בתקשורת הספרדית מדובר כנראה בצ'צ'ניה), ובעיר קאדיס נעצר אזרח טורקיה. בחיפוש בביתו של הטורקי נמצאו חומרי הנפץ, ולדברי השר, מדובר בפעיל בכיר באל-קאעדה, בעל ניסיון רב בהרכבת מטעני חבלה.

"זו אחת הפעולות החשובות ביותר שנעשו נגד אל-קאעדה במישור הבינלאומי", אמר פרננדס דיאס במסיבת עיתונאים מיוחדת במדריד, והוסיף כי למבצע היו שותפים מנגנוני ביטחון ממדינות נוספות. "יש לנו אינדיקציות ברורות לכך שהחשודים תכננו להוציא לפועל פיגועים בספרד, כמו גם במדינות אירופיות אחרות".

פיגוע של אל-קאעדה ברכבת התחתית, מדריד, 11 במרץ 2004. Paul White, Files, AP
191 הרוגים: הפיגועים הגדולים של אל-קאעדה ברכבת התחתית במדריד, מרץ 2004/AP, Paul White, Files

ספרד כבר ידעה את נחת זרועו של ארגון אל-קאעדה פעם אחת, ב-11 במרץ 2004, אז פוצצו מחבלים של ארגון איסלמי מקומי, שפעלו תחת חסות אל-קאעדה, מטעני חבלה רבי עוצמה ברכבת התחתית בעיר הבירה מדריד. בפיגועים נהרגו 191 בני אדם ונפצעו 1,841. מאז, נעצרו בספרד פעילים איסלמיים קיצוניים כמה פעמים, אך כעת היא הפעם הראשונה שנתפסים גם חומרי נפץ.

עוד על אל-קאעדה ברחבי העולם:
"ארה"ב מאמנת כוחות באפריקה למלחמה באל-שבאב"
תימן: מחבל מתאבד הרג 22 צוערים באקדמיה לשוטרים
לונדון: מה עשה פעיל אל-קאעדה בפארק האולימפי?
טימבוקטו: בגן העדן של הג'יהאד שורפים מסגדים
"אל-קאעדה תכנן לפגוע במטוס אמריקני באולימפיאדה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully