וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מאמנת כוחות באפריקה למלחמה בארגון טרור"

ה"לוס-אנג'לס טיימס" חושף כי באופן חשאי, וושינגטון פועלת לאמן ולחמש כוחות של האיחוד האפריקאי כדי לפעול בסומליה - שם מיליציית אל-שבאב המסונפת לאל-קאעדה צוברת כוח

בשקט בשקט, ארצות הברית מאמנת ומחמשת אלפי לוחמים באפריקה לקראת מלחמה בסומליה נגד מיליציית אל-שבאב, ארגון המסונף לאל-קאעדה שהשליט את חוקי השריעה האיסלמיים הנוקשים בדרום המדינה - כך חשף אתמול (ראשון) תחקיר העיתון לוס אנג'לס טיימס.

דו"ח הטרור העולמי - סומליה במקום הראשון

ארגון אל שבאב סומליה. Farah Abdi Warsameh, AP
מדאיגים את ארצות הברית. לוחמים של ארגון אל-שבאב/AP, Farah Abdi Warsameh

באופן רשמי, כוחות הלוחמים משויכים לאיחוד האפריקאי, אולם בהסתמך על מסמכים וראיונות עם גורמים אפריקאים ואמריקאים רשמיים, חושף העיתון כי הרוח החיה מאחורי ארגון הכוחות הם למעשה מחלקת המדינה האמריקאית והפנטגון. אלה מספקים ללוחמים אימונים, מדים וציוד צבאי מתקדם, והכשרה בתחומים שונים וכל זאת באמצעות העסקה של אנשי צבא לשעבר על ידי מחלקת המדינה, מבלי שאנשי צבא ארצות הברית עצמם יהיו נוכחים בסומליה. אלה מגיעים לעתים למדינות המוצא של הלוחמים - בהן אוגנדה, קניה ובורונדי - או מכשירים אותם בארצות הברית עצמה. רק השבוע אישר הפנטגון מענקים בסך 41 מיליון דולרים למדינות המוצא של הלוחמים. למעשה, חושף העיתון, החלק היחיד שבו ארצות הברית אינו מעורבת ישירות במשימה הוא תשלום המשכורות.

"המטרה - חיסכון בחיי לוחמים אמריקאים"

המניע כמעט מובן מאליו: בוושינגטון שואפים - אחרי עשור של התבוססות באפגניסטן ועירק, להגשים יעדים צבאיים תוך סיכון מינימלי של חיי לוחמים אמריקאים, כמו גם השקעה כספית הזניחה בהרבה לעומת העלות של אחזקת כוח צבא משמעותי על אדמה זרה (עשירית, על פי התחקיר). בארצות הברית מקווים, נטען בתחקיר, שנוכחות כוח מטעם האיחוד האפריקאי, שלא ייתפס ככוח כובש אלא ככוח משכין שלום, עלולה לסייע במלחמה בארגון.

בסומליה אין ממשל מרכזי יציב מאז 1991 - אז סולק הנשיא סיאד בארה ופרצה, שוב, מלחמת אזרחים עקובה מדם. בחלק קטן בבירה מוגדישו עדיין שולטת ממשלת סומליה בזכות הכרתו של האו"ם, אולם ארגונים שונים, ובהם המיליציה האיסלמית אל-שבאב, נכנסו אל תוך החלל שנוצר והשתלטו על אזורים נרחבים במדינה, בה שורר משבר הומניטרי קשה ביותר. 14 אלף לוחמים פועלים במסגרת מיליציית אל-שבאב, שהודיעה השנה על הצטרפות לארגון אל-קאעדה.

לקריאה נוספת
לונדון: מה עשה פעיל אל-שבאב בפארק האולימפי?
לפני ארבעה חודשים: בכירי הספורט בסומליה נהרגו בפיגוע של אל-שבאב
באוקטובר: עשרות נהרגו בפיגוע מול קריית הממשלה בסומליה
האו"ם הכריז על רעב בסומליה: "הקשה ב-20 שנה"
האו"ם: המשבר ההומניטרי החמור בעולם - בסומליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully