וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם הכריז על רעב בסומליה: "הקשה ב-20 שנה"

המצב הקשה בדרום המדינה נגרם בגלל בצורת ומחלות, והחמיר מאוד משום שהמורדים האיסלמיים השולטים באזור מקשים על העברת סיוע הומניטרי. האו"ם ישקיע 300 מיליון דולר בחודשיים הקרובים

הרעב הקשה השורר בסומליה מקבל הכרה כמשבר הומניטרי שהעולם צריך לטפל בו. האו"ם הכריז היום (רביעי) באופן רשמי על רעב השורר בשני מחוזות בדרום המדינה - הכרזה מרחיקת לכת שלא נשמעה כמותה מאז המבצעים הבינלאומיים לסיוע לרעבים באתיופיה בשנות ה-80' ובסומליה בשנות ה-90'. עוד מזהירים באו"ם, כי ללא טיפול, המשבר הקשה עתיד להתפשט בתוך חודשים לאזורים נוספים במדינה, ובקרן אפריקה בכלל.

"רעב" הוא מצב המוגדר כאשר באזור שלם שיעור התמותה עומד על שני בני אדם או יותר ביום מכל 10,000, וכאשר שיעור התמותה של ילדים עד גיל חמש עולה על 30%.

בתחילת החודש: "המשבר ההומניטרי בסומליה - הקשה בעולם"

כפריים מגיעים לבירת סומליה מוגדישו בגלל הרעב. רויטרס
פליטים מגיעים למוגדישו מהאזור מוכה הרעב, השבוע/רויטרס

מארק בואודן, המתאם ההומניטרי של האו"ם לסומליה, אמר במסיבת עיתונאים בניירובי שבקניה כי מחוזות דרום-בקול ושבלה-תחתי נפגעו מהרעב הקשה ביותר זה 20 שנה, וכי המצב הקשה עלול להתפשט במהרה לכל שמונת המחוזות בדרום המדינה. לפי נתוני האו"ם, כ-3.7 מיליון בני אדם - כמחיצית מאוכלוסיית המדינה - מצויים כעת בסכנה ממשית, ובסך הכל סובלים מהבצורת כ-10 מיליון בני אדם במזרח אפריקה.

המורדים טענו: משלוחי המזון "יוצרים תלות"

הרעב הוא תוצאה של שנים של בצורת, שהיכו גם בקניה ואתיופיה הסמוכות, כמו גם מחלות שונות שפגעו קשות ביבולים הגדלים באזור. אך הבעיה אינה רק אקלימית-חקלאית: דרום סומליה הוא אזור הנשלט בידי מיליציית "אל-שבאב" האיסלמית, המזוהה עם אל-קאעדה, ונלחמת להפלת השלטון המרכזי. גילויי האלימות הנמשכים באזור מקשים מאוד על סוכנויות הסיוע להגיע אליו ולהביא אספקה לתושביו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מחנה פליטים ליד העיר וואברי, מדרום למוגדישו, בירת סומליה, 8 ביולי 2011. רויטרס
מחנה פליטים ליד העיר וובארי, בחודש שעבר/רויטרס

המצב עשוי להשתפר לאחר שבתחילת החודש הסירו המורדים האיסלמיים את האיסור שהטילו על משלוחי הסיוע לאזור, שבתחילה טענו כי הם "יוצרים תלות" - ככל הנראה בשל חששם מהתקוממות של האוכלוסיה נגדם. עם זאת, בסוכנות הפליטים של האו"ם (UNHCR) הבהירו אתמול כי הם זקוקים לביטחונות נוספים מהמורדים כדי שיוכלו להביא אספקה נוספת.

"אנו חייבים לפעול כעת", אמר בואודן, שהוסיף כי בחודשיים הקרובים בלבד ישקיע האו"ם בעניין 300 מיליון דולרים. "כל יום שהסיוע מתעכב הוא עניין של חיים ומוות לעוד ילדים ומשפחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully