וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח הטרור העולמי: דרום סודן - הישר למקום 5

חברת ניתוח הסיכונים מייפלקרופט פרסמה את "אינדקס הטרור" השנתי, שבראשו ממשיכות לעמוד סומליה ופקיסטן. ישראל נועלת את רשימת 20 המדינות הכי מסוכנות. ואיפה אירן? ארה"ב? נורבגיה?

סומליה היא המדינה בה הסכנה להיפגע בפיגוע טרור היא הגדולה ביותר בעולם, ואחריה פקיסטן, עירק ואפגניסטן - כך עולה מדו"ח "אינדקס הטרור" השנתי של חברת האנליסטים הביטחוניים הבינלאומית "מייפלקרופט", העוסקת בניתוח סיכונים.

דירוג ארבע המדינות הראשונות - שבהן נמנו 75% מקורבנות הטרור בעולם בתקופה שנבדקה - לא השתנה מהדו"ח הקודם, מנובמבר 2010. אך במקום החמישי ברשימה התברגה מדינה חדשה, שקיימת פחות מחודש: דרום סודן, שהכריזה על עצמאותה ב-9 ביולי, בעודה נאבקת בגילויי אלימות קשים וממושכים בשטחה, בין שבטים יריבים.

מדינות נוספות, על פי הדו"ח, בהן מצוי איום הטרור בעלייה הן תימן ואוגנדה, שם גוברת פעילות ארגונים המזוהים עם אל-קאעדה; אירן, שם גוברת פעילות ארגון הטרור הסוני ג'ונדאללה; ניגריה, המתמודדת עם אלימות בין מוסלמים לנוצרים, עם כנופיות הפועלות סביב דלתת נהר הניז'ר ועם טרור איסלמי בצפון המדינה; ומצרים ולוב - שם מנסים גורמי טרור וגורמים עברייניים לנצל את התהפוכות הפוליטיות.

חברת האנליסטים הבריטית כללה בדירוג שלה 198 מדינות, שבהן בדקה את מספרם של פיגועי הטרור, תדירותם ועוצמתם בין אפריל 2010 למרץ 2011, ואת מידת הסבירות לאירועי הרג המוני. הדירוג מבוסס על מידע היסטורי, אך הוא מתיימר לספק גם תחזית עתידית. "מעשה טרור" מוגדר בדו"ח כ"שימוש מחושב ומכוון באלימות במטרה להשפיע על תפישותיהם והתנהגותם של בני אדם וממשלות". הנתונים לקוחים ממרכז המלחמה בטרור של האו"ם.

איום אל-קאעדה הולך וגובר

20 המדינות הראשונות ברשימה מוגדרות כמצויות ב"סיכון רב" למעשי טרור. למרות הירידה היחסית בטרור בישראל בשנים האחרונות, היא עדיין "מצליחה" להתברג לרשימה הזו - במקום ה-20 והאחרון. הנה רשימת ה-20:

1. סומליה.
2. פקיסטן.
3. עירק.
4. אפגניסטן.
5. דרום סודן.
6. תימן.
7. הרשות הפלסטינית (שכבר זכתה בדו"ח למעמד של מדינה).
8. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.
9. הרפובליקה המרכז אפריקאית.
10. קולומביה.
11. אלג'יריה.
12. תאילנד.
13. הפיליפינים.
14. רוסיה.
15. סודן.
16. אירן.
17. בורונדי.
18. הודו.
19. ניגריה.
20. ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת הטרור העולמית, על פי מייפלקרופט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כותבי הדו"ח קובעים כי האיום מצד ארגונים שונים הקשורים לאל-קאעדה הולך וגובר. בהקשר זה, התייחסו גם לחיסולו של אוסמה בן לאדן בפקיסטן לפני חודשיים, וציינו כי לפחות לפי שעה, לא ניתן לזהות התגברות באיום הטרור כנקמה על ההתנקשות. המדינה שרשמה את הזינוק הגדול ביותר היא אוגנדה (מ-42 ל-22), בעיקר בגלל הפיגוע של מיליציית אל-שבאב המזוהה עם אל-קאעדה בבירה קמפלה ביולי 2010, בזמן משחקי המונדיאל בכדורגל, שגבה 79 קורבנות.

המדינה האירופית היחידה המצויה בסיכון גבוה יחסית היא יוון (מקום 27), הסובלת מפיגועים של גורמי שמאל אנרכיסטיים. הבאות אחריה הן בריטניה (38) וצרפת (45). נורבגיה, שספגה בחודש שעבר את מתקפת הטרור הקשה בתולדותיה (הרבה אחרי פרק הזמן שנבחן בדו"ח) תופסת את המקום ה-112. ארצות הברית, שתציין בעוד כחודשיים, ב-11 בספטמבר, עשור לפיגוע הטרור הגדול בהיסטוריה, ממוקמת במקום ה-61, ומוגדרת בסיכון "נמוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully