וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: נעצרו חשודים במעורבות בפיגועים

טליה שחר

13.7.2010 / 8:34

הרשויות באוגנדה עצרו מספר חשודים במעורבות בשני הפיגועים בעיר הבירה קמפלה. הארגון המוסלמי הקיצוני אל שבאב, הפועל בסומליה, נטל אחריות על ההתקפות, שגרמו למותם של 76 בני אדם

דובר ממשלת אוגנדה הודיע הבוקר (שלישי) כי המשטרה עצרה מספר אנשים בחשד למעורבות בפיגועי הטרור לפני יומיים בעיר הבירה קמפלה, בהם נהרגו לפחות 76 בני אדם. המעצרים בוצעו לאחר שחגורת נפץ נמצאה באתר אחר בקמפלה. "המעצרים בוצעו אמש אחרי שחגורת נפץ שלא התפוצצה, נמצאה באזור מאקינדייה שבבירה", אמר הדובר.

הארגון הסומלי הקיצוני אל שבאב, הנחשד בקשרים לאל קאעדה נטל את האחריות לפיגועים, שאירעו בבתי קפה מלאים בצופים במשחק גמר גביע העולם בכדורגל. הארגון אף איים כי ייבצע פיגועים נוספים באוגנדה ובבורונדי, שתי מדינות המשתתפות בכוח לשמירת שלום בסומליה המגן על הממשל במוגדישו, אם הן לא יוציאו את כוחותיהן מעיר הבירה הסומלית.

"אנו מודים למוג'האדין שביצעו את ההתקפות", אמר בהודעה דובר הארגון. "אנו שולחים מסר לאוגנדה ולבורונדי, אם הם לא יוציאו את החיילים שלהם מהכוח לשמירת שלום בסומליה, הפיצוצים ימשיכו וזה יקרה גם בעיר הבירה של בורונדי".

בשבוע שעבר הבטיח האיחוד האפריקאי להגדיל את הנוכחות שלו בסומליה ולשלוח 2,000 חיילים נוספים. אוגנדה אמרה כי היא תשגר חיילים נוספים בתנאי שהם יוכלו להילחם באל שבאב. האו"ם שקל לטיול אחריות על שמירת השלום בסומליה, אך מעט מדינות התנדבו למשימה.

מיהו ארגון אל שבאב

פירוש המילה אל שבאב בערבית הוא הנוער או חבורה. הארגון השתלט על חלקים גדולים בדרום סומליה ובמרכזה, על רקע האנרכיה שנוצרה כאשר ראשי ארגוני המורדים הפילו את הדיקטטורה הצבאית של מוחמד סיאד בארה ב-1991. אל שבאב הופיע בשטח מתוך ארגונים מוסלמים שונים שנלחמים בעיר הבירה הסומלית מוגדישו מאז 2006, כששלטון המורדים נפל.

הארגון דוגל בקו נוקשה מאוד של החוק המוסלמי השריעה, והוא רוצה להחיל אותו במעוזי שליטתו. באותם אזורים נגזרו ובוצעו עונשים מחמירים כמו סקילה למוות של אישה שהורשעה בניאוף, וגדיעת ידיים של גנבים.

הפרשנות הנוקשה של אל שבאב לחוקי האיסלם הדהימה לא מעט סומלים, עם שבאופן מסורתי דוגל באיסלם מתון יותר. לדברי ממשלת סומליה, מאות לוחמים זרים התגייסו ללחימה ממדינות כמו אפגניסטן, פקיסטן , מאזור המפרץ הפרסי, ואפילו מדינות מערביות כמו ארצות הברית ובריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully