וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת המונדיאל: 65 הרוגים בפיצוצים באוגנדה

לפחות 65 בני אדם נהרגו בשני פיצוצים שאירעו בבירת אוגנדה, קמפלה. הפיצוצים אירעו בשני פאבים מקומיים בשעה שאלו היו עמוסים באוהדי כדורגל שבאו לצפות במשחק גמר המונדיאל

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות:רועי כ"ץ)

לפחות 65 בני אדם נהרגו הלילה (שני) בשני פיצוצים נפרדים שאירעו בקמפלה בירת אוגנדה, כך מסרה המשטרה המקומית. הפיצוצים אירעו בפאבים שהיו עמוסים באוהדי כדורגל שצפו במשחק הגמר של המונדיאל.

"הפצצות הופעלו בפאבים שהיו עמוסים באנשים בזמן משחק גמר המונדיאל", אמרה דוברת המשטרה ג'ודית נבקובה.

דובר צבאי מסר כי לפי החשד, מחבל מתאבד מסומליה ביצע את אחד הפיגועים. "באחת הזירות החוקרים זיהו ראש כרות של אזרח סומלי, ואנו חושדים שיתכן שהיה מחבל מתאבד", אמר הדובר פליקס קולייג'ה. "אנו חושדים שזה אל-שבאב, בגלל שהם מבטיחים את זה במשך זמן רב". אל שבאב הוא ארגון מיליטנטי סומלי. אם הארגון אכן אחראי, זאת תהיה הפעם הראשונה שהוא מבצע מתקפות מחוץ לסומליה.

"13 בני אדם נהרגו במסעדת "הכפר האתיופי" ורבים אחרים נפצעו. בנוסף, דווח כי יותר מעשרה בני אדם נהרגו במועדון הרוגבי", מסר בתחילה המפקח הכללי של המשטרה קאלה קאיהורה. מאוחר יותר דווח כי ישנם הרוגים נוספים. עוד נמסר כי בין ההרוגים גם אזרח אמריקאי.

במשטרה המקומית מעריכים כי הפיצוצים היו מכוונים כלפי אזרחים זרים. "המידע שבידינו מצביע על כך שהאנשים שביצעו את המתקפה על מסעדת "הכפר האתיופי" ככל הנראה שמו להם למטרה אזרחים זרים", אמר קאיהורה.

הבית הלבן גינה את הפיגועים. דובר מועצת הביטחון האמריקאית, מייק האמר, אמר כי נשיא ארה"ב ברק אובמה כינה את הפיגועים "נתעבים ופחדניים". לדבריו, "ארה"ב מוכנה לתת כל סיוע שיידרש על ידי ממשלת אוגנדה". בכיר בממשל אובמה הוסיף כי ארה"ב נמצאת בקשר עם השגרירות בקמפלה ואף נמצאת במגעים עם ה-FBI בנוגע לבקשות לעזרה שקיבלו מממשלת אוגנדה.

עדכון ראשון: 00:25

  • עוד באותו נושא:
  • אוגנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully