וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: מחבל מתאבד הרג 22 צוערים באקדמיה לשוטרים

11.7.2012 / 17:28

פעיל המזוהה עם אל-קאעדה התפוצץ בלב צנעא עם מטען חבלה סמוך לקבוצה של חניכים שסיימה קורס משטרתי. רק לפני חודשיים, מחבל הרג מעל 96 חיילים במצעד צבאי בבירה

מחבל מתאבד התפוצץ הבוקר (רביעי) מחוץ למבנה האקדמיה לשוטרים בצנעא, בירת תימן, והרג לפחות 22 בני אדם. מרבית ההרוגים הם צוערים שסיימו לאחרונה אימון בבית הספר.

במשטרה מייחסים את הפיגוע לאל-קאעדה. פאדל עלי, דובר של תחנת המשטרה המקומית, אמר כי המחבל היה גבר בשנות העשרים לחייו, וכי הוא התפוצץ בתוך קבוצה גדולה של שוטרים שהתקבצה מול שערי האקדמיה. הוא מת מאוחר יותר בבית חולים סמוך.

"שמענו פיצוץ אדיר שזעזע את המקום", סיפר. "ראיתי צוערים שוכבים על הארץ והיה דם בכל מקום".

בחודש מאי: 96 הרוגים בפיגוע במצעד צבאי בצנעא

פיגוע באקדמיה לשוטרים בצנעא, בירת תימן. רויטרס
קהל מתאסף מול שערי האקדמיה לשוטרים, היום בצנעא/רויטרס

הפיגוע היום מגיע כמה שבועות אחרי פיגוע גדול שהיה בבירה התימנית בחודש מאי, בו נהרגו תשעים בני אדם בחזרות למצעד צבאי. ארגון "אל קאעדה בחצי האי ערב", פלג של ארגון הטרור, קיבל אחריות על הפיגוע. פלג זה נוקט בתימן שיטות שאימץ בעירק, ועושה פיגועים במחנות צבאיים ובבסיסי משטרה, כאמצעי לאיים על השלטון.

פיגוע באקדמיה לשוטרים בצנעא, בירת תימן. רויטרס
פיגוע באקדמיה לשוטרים בצנעא, בירת תימן/רויטרס

הממשלה בצנעא עדיין אינה מצליחה להיאבק לגמרי בארגוניים הקיצוניים הפועלים בתימן. מאז הדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סלאח והחלפתו בסגנו, עבד רבו מנסור האדי.

צבא תימן נתמך על ידי ארצות הברית, שעושה שימוש נרחב במטוסים ללא-טייס כדי לבצע חיסולים בתימן. מדיניות זו, שמנהיג הנשיא ברק אובמה, זוכה לגינוי נרחב בארצו על ידי פעילי זכויות אדם, בשל היקף הנפגעים הרחב בקרב שנגרם מירי מהאוויר, בהם יש לעתים חפים מפשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully