וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 96 חיילים נהרגו בפיגוע התאבדות בצנעא

בעוד הקרבות נגד אל-קאעדה בדרום המדינה גובים עשרות קורבנות מדי יום, פוצץ עצמו מתאבד מהארגון בחזרות למצעד צבאי ליד ארמון הנשיא. שר ההגנה והרמטכ"ל נכחו - אך לא נפגעו

האלימות בתימן שוברת שיאים: עשרות בני אדם נהרגו - לפחות 96, לפי מניין רשת "אל-ערבייה" - ועוד עשרות רבות נוספות נפצעו, בפיגוע התאבדות שביצע הבוקר (שני) אדם לבוש במדי צבא במהלך חזרות למצעד צבאי בבירה צנעא. במקום נכחו בין היתר שר ההגנה והרמטכ"ל, אולם הם לא נפגעו. עד כה, לא קיבל אף גורם אחריות באופן רשמי על הפיגוע, אולם גורם באל-קאעדה מסר לרשת BBC כי פעיל הארגון הוא שביצע את הפיגוע.

הפיגוע התרחש בכיכר אל-באסין, סמוך לארמון הנשיאות, שם ערכו חיילים חזרות לקראת מצעד שהיה אמור להתקיים מחר, לרגל יום השנה ה-22 לאיחוד צפון תימן ודרומה, בנוכחותו של הנשיא, עבד רבו מנסור האדי. בשל היקף האירוע והמחסור בכוחות הצלה, פצועים רבים פונו לבתי חולים במוניות. לפי הדיווחים, עדי ראייה דיווחו כי חלקי גופות נראו פזורים ברחבי הרחבה.

צפו: השניות הראשונות אחרי הפיגוע

זירת פיגוע התאבדות במהלך חזרות למצעד צבאי סמוך לארמון הנשיאות, צנעא בירת תימן, 21 במאי 2012. רויטרס
לא ברור אם הטקס מחר יתקיים בסופו של דבר. מבט על זירת הפיגוע, היום/רויטרס

המצב השלטוני בתימן עדיין מעורער ביותר, בעקבות הדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח בשנה שעברה לאחר חודשים ארוכים של התקוממות עממית מהשלטון, והחלפתו במנסור האדי, שהיה סגנו. בפברואר האחרון ייצב מנסור האדי את שלטונו כשניצח בבחירות לנשיאות - בהן היה המועמד היחיד. הפיגוע היום הוא הקשה ביותר במדינה מאז השבעתו.

בחודשים האחרונים, שקועה תימן בסכסוך אלים בדרום המדינה עם כוחות של ארגון "אל-קאעדה בחצי האי ערב", שהשתלטו על אזורים נרחבים שבמרכזם העיר זינג'יבר. לפני כעשרה ימים פתח צבא תימן במתקפה נרחבת נגד מוקדי אל-קאעדה, והוא מסתייע, גם בכוחות אמריקאיים, המתמקדים במבצעי חיסול. הקרבות נמשכים מאז, וגובים מדי יום עשרות הרוגים משני הצדדים. אתמול נפצע יועץ צבאי אמריקאי באורח קשה מירי על רכבו בעיר חודיידה. במקביל, דווח כי מאבטח בשגרירות ספרד בצנעא נעדר מאז יום חמישי ונעלם.

עדכון ראשון: 12:08

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חייל עריק מצבא תימן שומר על מתנגדי משטר בתפילת יום שישי בבערה צנעא, 18 במאי 2012. רויטרס
עריק מצבא תימן משגיח על מתפללים מתנגדי משטר בתפילות יום השישי האחרון בצנעא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully