וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעה נוספת באל-קאעדה: ארה"ב חיסלה בכיר בתימן

פאהד אל-קוסו נמצא ברשימת המבוקשים של ה-FBI ופרס בגובה 5 מיליוני דולרים הוצע לכל מי שינדב פרטים על מקום הימצאו. היה מעורב בפיגוע במשחתת "קול" בנמל עדן בשנת 2000

חיסול אמריקני נוסף בצמרת ארגון הטרור הבינלאומי: בכיר אל-קעאדה פאהד אל-קוסו נהרג הלילה (שני) מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש של צבא ארצות הברית בתימן – כך דיווחו מקורות רשמיים במדינה. לעת לעתה, ארצות הברית סירבה להגיב לדיווח.

אל-קוסו נמצא ברשימת "המבוקשים בעולם" של הבולשת הפדרלית (FBI) בשל מעורבותו בפיגוע במשחתת הצי האמריקני "USS Cole", בנמל עדן שבתימן. בפיגוע, שאירע בשנת 2000, נהרגו 17 מלחים אמריקנים וכ-40 בני אדם נפצעו. אל-קוסו הורשע בארצות הברית על חלקו בפיגוע ופרס בגובה חמישה מיליוני דולרים הוצע לכל מי שינדב פרטים על מקום הימצאו.

פאהד אל-קוסו בכיר אל-קאעדה שחוסל על ידי ארצות הברית בתימן מאי 2012. AP
ריצה בעבר עונש מאסר בתימן בגין מעורבותו בפיגוע, והשתחרר בשנת 2007. אל-קוסו/AP

אל-קוסו נפגע מטיל בעת שיצא מרכבו יחד עם פעיל נוסף באל-קאעדה, במחוז שאבווה שבדרום המדינה. שגרירות תימן בוושינגטון אישרה את דבר מותו. בשנת 2009 כבר דווח כי אל-קוסו נהרג בתקיפה אווירית, אולם מאז הוא שב ונראה בחיים.

הוא ריצה בעבר עונש מאסר בתימן בגין מעורבותו בפיגוע, והשתחרר בשנת 2007. מאז טוען המודיעין האמריקני כי המשיך לעסוק בפעילות טרור, בין היתר שנפגש עם עומר פארוק עבד אל-מוטלב, "מחבל התחתונים" שניסה לפוצץ מטוס נוסעים בדצמבר 2009, לפני יציאתו לניסיון הפיגוע.

לוחמה עם ממשלת תימן

קשריו של אל-קוסו עם אל-קאעדה החלו לפני יותר מעשור, אז על פי הדיווחים, נפגש עם אוסמה בן לאדן באפגניסטן. מאז התקדם בהיררכיית הארגון, ומונה כמנהיג האזורי של עדן. בנוסף, הוא נחשב כאחד הגורמים המרכזיים בכיבוש העיר זינג'יבר בתימן, לפני שנה.

ממשלת תימן מנהלת לוחמה נגד פעילי אל-קאעדה במדינה, אשר שולטים בשטחים נרחבים בדרום המדינה ומנסים להרחיב את שליטתם גם מעבר לכך, במיוחד על רקע חוסר היציבות הפוליטית במדינה מאז הדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח.

ביום שבת האחרון הבטיח נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, לפעול בשיתוף פעולה עם ארצות הברית כדי להחזיר את הביטחון לדרום המדינה. "הקרב עם הטרור של אל קאעדה לא ייגמר עד שכל מחוז וכל כפר יהיו מטוהרים", הוא צוטט על ידי התקשורת המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully