וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבל התחתונים" הכריז במשפטו: "אוסמה עוד חי"

עומר עבד אל-מוטלב, ניגרי בן ה-24 הנאשם בארה"ב כי ניסה לפוצץ מטוס עם 290 נוסעים, התפרץ בדיון והניח את כפות רגליו על השולחן. באחרונה קבע בית המשפט כי הוא כשיר לעמוד לדין

עומר פארוק עבד אל-מוטלב, ניגרי המואשם בארצות הברית כי ניסה בדצמבר 2009 לפוצץ מטוס נוסעים, חולל אמש (רביעי) בדיון מקדמי במשפטו, כשהחל לקרוא "אוסמה עדיין חי" ו"אללה הוא אכבר" באולם בית המשפט.

עבד אל-מוטלב, המואשם כי התכוון לפוצץ מטוס נוסעים בטיסה טרנס-אטלנטית בדרכה לדטרויט כשעליו 290 נוסעים ואנשי צוות, מוכר בכינוי "מחבל התחתונים", משום שהחביא את מטען הנפץ - שלא התפוצץ - בתוך תחתוניו. לפי האישומים נגדו, הוא פעל בשליחות ארגון אל-קאעדה.

עוד על "מחבל התחתונים":
עבד אל-מוטלב מואשם בניסיון רצח
"המחבל הניגרי מוסר מידע חיוני"
חקירת עבד אל-מוטלב: 20 מחבלים נוספים בתימן

הדיון אתמול בבית המשפט בדטרויט עסק בבחירת המושבעים למשפט, מתוך 250 מועמדים. מסיבות שהוגדרו "ביטחוניות", לא נכח עבד אל-מוטלב בדיון עצמו, אלא ישב בחדר נפרד, שחובר לאולם בית המשפט בשיחת ועידה בוידאו. בשלב מסוים, כשהשופטת ננסי אדמונדס קראה בשמו, התפרץ הנאשם והחל לצעוק. בהמשך, לאות מחאה, הניח את כפות רגליו על השולחן.

בדיון שנערך לפני כחודש, קבע בית המשפט כי עבד אל-מוטלב בן ה-24 כשיר לעמוד לדין. השופטת אדמונדס קבעה כי "אין כל סיבה" להטיל ספק בכשירותו לעמוד למשפט, אף שפיטר את סנגוריו והוא מעוניין לייצג את עצמו. בדיונים שנערכו עד כה, כפר עבד אל-מוטלב בסמכות בית המשפט לשפוט אותו, וקבע כי הוא כפוף "אך ורק לחוקי הקוראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully