וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "המחבל הניגרי מוסר מידע חיוני"

חוקריו של המחבל הניגרי שניסה לפוצץ מטוס נוסעים מעל דטרויט בחג המולד דיווחו שמסר להם מידע חיוני ועדכני. כעת בטוחים בארה"ב שאל קאעדה ינסה לתקוף שוב "בחודשים הקרובים"

המחבל הניגרי המואשם בניסיון לפוצץ מטוס נוסעים אמריקאי מעל דטרויט במהלך חג המולד האחרון, משתף פעולה עם הרשויות בארה"ב ומספק "מידע מודיעיני שימושי". כך ציין הלילה (רביעי) נציג ברשויות החוק האמריקאיות.

הגורם האמריקאי הבכיר הצהיר כי "עבדול מוטלב התחיל לדבר כבר בשבוע שעבר וסיפק מידע מודיעי חיוני, ישים ועדכני". בשלב זה מסרב הגורם לספק מידע נוסף משום שהחקירה טרם הסתיימה.

על רקע חקירתו של עבדול מוטלב, הזהירו בכירים במודיעין האמריקאי כי ישנה ודאות שאל קאעדה ינסה לתקוף שוב את ארה"ב תוך שלושה עד שישה חודשים. בנאום שנשא אמש מול הסנאט האמריקאי אמר ראש המודיעין האמריקאי, דניס בלייר, כי אל קאעדה ימשיך להיעזר בטקטיקה ששימשה את עבדול מוטלב.

"שליחת מחבלים יחידים המסוגלים להסתנן לתחומי ארה"ב מבלי לעורר חשד, בדומה למקרה של המחבל הניגרי, גרמה לעלייה ברמת הקושי באיתור אותם גורמים מסוכנים", הוסיף בלייר.

לאחרונה טסו קרובי משפחתו של עבדול מוטלב לארצות הברית במטרה לשכנעו לשתף פעולה עם החוקרים. מניע אפשרי לשיתוף הפעולה שלו הוא שהעונש הצפוי לו אם יורשע, הוא מאסר עולם. "אני משוכנע שהוא ימשיך לשתף פעולה ולספק לנו מידע נוסף", אמר הגורם.

עבדול מוטלב בן ה-23 הואשם בנסיון לפוצץ טיסה אמריקאית שיצאה מאמסטרדם לעבר דטרויט באמצעות מטען שהחביא בתחתוניו. המטען לא התפוצץ כמתוכנן, והנוסעים השתלטו על המחבל. כשנעצר סיפר לחוקריו שעבר הכשרה בשטחי חצי האי ערב, שם גם קיבל את חומרי הנפץ מלוחמים הקשורים לאל קאעדה.

עדכון ראשון: 01:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully