וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הניגרי: יש 20 מחבלים נוספים בתימן

עומר פארוק עבדול מוטלב אמר בחקירתו כי ישנם 20 צעירים נוספים שהוכשרו בתימן לבצע פיגוע דומה במטוס נוסעים. בבית המשפט הוא כפר באישומים נגדו

עומר פארוק עבדול מוטלב, המחבל הניגרי המואשם בניסיון לפוצץ מטוס נוסעים בדטרויט בערב חג המולד, סיפר במהלך חקירתו כי ישנם כ-20 צעירים נוספים שהוכשרו בתימן להשתמש באותה טכניקה בה הוא השתמש על מנת לפוצץ מטוס נוסעים, כך דיווחה הבוקר (שבת) רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS.

גורמים בממשל האמריקאי מסרו כי זו הסיבה שממשלת ארה"ב הורתה בשבוע שעבר לבצע בדיקות ביטחוניות קפדניות יותר לנוסעים מ-14 מדינות הנותנות חסות לטרור. על פי ההנחייה, נוסעים מ-14 מדינות, בהן אפגניסטן, סומליה ותימן, יעברו בדיקות בטחוניות אישיות וקפדניות יותר.

עבדול מוטלב סירב להגיב אמש להאשמות כלפיו בבית המשפט הפדרלי. הוא הואשם בשישה סעיפים ביניהם ניסיון רצח וניסיון לשימוש בנשק להשמדה המונית על מנת להפיל מטוס ועליו 289 נוסעים. בית המשפט רשם את תגובתו כ"לא אשם".

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס ביום חמישי לחקירה שנפתחה ולצעדים שממשלו ינקוט בתגובה לניסיון הפיגוע. הנשיא אמר בפתח דבריו, שהוא לבדו נושא באחריות לכישלון המודיעיני באיתור עומר פארוק עבדול מוטלב. "כנשיא אני נושא באחריות הבלעדית להגן על המדינה, וכשמערכת נכשלת זה באחריותי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully