וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 לוחמי אל-קאעדה נהרגו בתקיפה אווירית בתימן

11.3.2012 / 5:30

מדיווחים מקומיים עולה כי 25 מבין חברי מיליציה המקושרת לארגון הטרור הבינלאומי נהרגו בתקיפת מל"ט אמריקני בעיר ביידה. בתקיפה של חיל האוויר התימני נהרגו 20 מורדים

25 לוחמים המקושרים לאל-קאדעה נהרגו אמש (שבת) בתקיפה של מטוס ללא טייס אמריקני ועוד 20 לוחמים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר התימני. המיליציות המורדות הרחיבו את פעילותן בדרום תימן במשך חודשים של הפרות סדר ששיתקו את המדינה, שהביאו להדחתו של הנשיא עלי עבדאללה סלאח.

תושבי העיר ח'ער שבדרום תימן דיווחו כי חיל האוויר הרג 20 לוחמים של "אנסר אל-שריעה" בבסיס צבאי שחטפו מהממשלה בשבוע שעבר, וכמו כן נהרסה תחמושת רבה. דובר הארגון המזוהה עם אל-קאעדה הכחיש כי לוחמיו נהרגו במתקפה האווירית.

גורם ממשלתי מסר כי בתקרית נפרדת בעיר ביידה נהרגו 25 בני אדם. מדיווחים שונים עולה כי ח'אדר אל חומייגני, מנהיג מקומי באל-קאעדה, היה בין ההרוגים. ככל הנראה חיל האוויר האמריקני הוא זה שביצע את התקיפות בעיר באמצעות מל"טים. גורם מקומי מסר כי "הגופות התגלו בשבת בבוקר לאחר סיום ההתקפות שבוצעו על ידי מל"טים אמריקניים והחיפוש אחר גופות נוספות נמשך".

בימים האחרונים דווח על עימותים קשים בין המיליציות המקושרות לאל-קאעדה לבין הצבא בדרום תימן, שפרצו לאחר שני פיגועי התאבדות לפני כשבוע במוצבים צבאיים בפאתי העיר זינג'יבר. "אנסר אל-שריעה" שואב השראה מאל-קאעדה, אך האופי המדויק של קשריו עם ארגון הטרור הבינלאומי אינם ברורים. הממשלה התימנית טוענת כי אחד הם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully