וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות הבולגרי לפרס: "האדם בתיעוד - המחבל"

שר התיירות הבולגרי המבקר בישראל, עידכן את הנשיא כי חקירת הפיגוע בבורגס מתקדמת. לדבריו, הרשויות הצליחו לשחזר 95% מפניו של המחבל, ששהה בבולגריה כ-20 ימים לפני הפיגוע

צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כשבועיים לאחר הפיגוע בבורגס, נפגש היום (שלישי) נשיא המדינה שמעון פרס עם שר התיירות, הכלכלה והאנרגיה הבולגרי דיליאן דוברב המבקר בארץ, שעידכן על ההתקדמות בחקירת הפיגוע. "שירותי הביטחון שלנו משוכנעים שהאדם שתועד במצלמות האבטחה, הוא האדם שביצע את פיגוע ההתאבדות", אמר דוברב.

דבריו של השר מגיעים על רקע דיווח הפוך בסוף השבוע לגבי זהות המחבל. ד"ר קיוסו ינקוב, שלקח חלק בנתיחת גופת המחבל, צוטט ב"דיילי מייל" כשהוא דוחה את האפשרות שהגבר המתועד בסרטון האבטחה שפרסמו הרשויות המקומיות הוא אכן המחבל. "האיש בצילומי האבטחה רזה מדי", הסביר.

במהלך הפגישה עם פרס ציין השר הבולגרי כי חקירת הפיגוע מתקדמת וכי הם הצליחו לשחזר 95% מפניו של המחבל. "בתוך מספר ימים תתקבל תמונה מלאה על המחבל, שולחיו ומסייעיו", אמר. השר הוסיף כי המחבל שהה בשטח בולגריה כ-20 ימים לפי הפיגוע, ונערכת חקירה מקיפה כדי לעלות על עקבותיהם של סייענים נוספים והמעטפת שהעניקה את הסיוע עד לביצוע הפיגוע הקשה.

"אנשי הביון הבולגרי עובדים בצמוד לאנשי הביון הישראלי בדרגים הגבוהים ביותר ובצורה ההדוקה ביותר כדי למנוע הישנות של אירועי טרור בבולגריה. העלנו את הרמת האבטחה והמניעה, אם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ואם באמצעים בטחוניים נוספים, כדי שהתיירים מישראל ימשיכו להגיע לבולגריה, ישהו בבטחה בבתי המלון, ייסעו בבטחה באוטובוסים שלנו ויהנו מתיירות ברמה הגבוהה", אמר.

פגישת שמעון פרס ושר התיירות הבולגרי דיליאן דוברב,יולי 2012. עומר מירון
פרס והשר הבולגרי, היום/עומר מירון

דוברב הדגיש כי הפיגוע בבורגס נחשב לטרגדיה עצומה בארצו. "הפיגוע תפס אותנו בהפתעה, הוא היה אירוע לא צפוי מאחר ולא התקבל כל מידע מוקדם או אינפורמציה חדשה בשורות המודיעין הבולגרי. ניסינו לנהל את המצב כמיטב יכולתנו. אני וארבעה שרים אחרים הגענו לזירת הפיגוע תוך שעתיים ונשארנו שם במשך 24 שעות כדי לנהל, לעקוב אחרי ההתפתחויות ולספק סיוע מלא לפצועים הישראלים".

הנשיא הדגיש בפני השר הבולגרי את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות. "מאחר שהטרור הפך לגלובלי, ישראל ובולגריה מחוייבות לשתף פעולה על מנת להגן על אזרחיהן. לישראל יש את המידע על מבצעי הפיגוע ונגיע לרוצחים ולשולחיהם במוקדם או במאוחר. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם בולגריה בכל התחומים ומקווים להעמיק אותו. התיירים הישראלים אוהבים את בולגריה ואת העם הבולגרי וימשיכו לבקר בה".

פרס הודה לשר במהלך הפגישה על הסיוע מצד שלטונות בולגריה לאחר הפיגוע. "החברות של ישראל עם בולגריה היא ארוכה, עמוקה והיסטורית. אנו מעריכים את הדרך בה התמודדתם עם פיגוע הטרור הכואב בבורגס. הממשלה וכוחות ההצלה נרתמו מיד ועשו כמיטב יכולתם על מנת לסייע לפצועים הישראלים. לצערנו הפיגוע הוביל לאובדן חיי אדם, אבל לצידו נחשפו עומק הקשרים והחברות בין מדינותנו".

עוד בנושא
הפיגוע בבורגס: "האדם שתועד במצלמות אינו המחבל"
אירן מאשימה: ישראל עומדת מאחורי הפיגוע בבורגס
הפיגוע בבורגס: "המחבלים שהו בבולגריה כחודש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully