וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: "אירן עומדת מאחורי הפיגוע בניו-דלהי השנה"

דו"ח של משטרת הבירה ההודית מודה לראשונה כי משמרות המהפכה עומדות מאחורי המתקפות בניו-דלהי, בנגקוק וטביליסי בחודש פברואר. עד כה נמנעה הודו מהאשמת בעלת בריתה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בכתבה מיום הפיגוע

עכשיו זה רשמי: משטרת הודו הודיעה היום (שני) כי ארגון משמרות המהפכה של אירן הוא העומד מאחורי מתקפת הטרור בניו-דלהי הבירה, בנגקוק בירת תאילנד וטבילסי בירת גאורגיה לפני כחצי שנה. בפיגוע בהודו נפצעה טלי קורן-יהושע, בת זוגו של נציג משרד הביטחון במדינה ממטען שהושלך לעברה. בדו"ח החקירה, שהגיע לידי העיתון Times of India, נקבע כי חמשת אנשי הארגון תכננו את המתקפות עם עיתונאי הודי העונה לשם סייד מוחמד אחמד קזמי, לאחר התנקשות בחיי מדען גרעין אירני בינואר 2011. עוד נכתב כי אותו קזמי עמד בקשר עם הגורמים בארגון במשך כעשור.

אירן מכחישה מעורבות בפיגוע בניו דלהי. רויטרס
הפיגוע בדלהי/רויטרס

העיתון חושף עוד כי משטרת ניו-דלהי כבר דרשה מטהרן לקבל מידע על החשודים, וחושף את שמותיהם ומקצועותיהם, לרבות ראש חוליית הטרור - הושאנג אפשר אירני, הרשום כבנאי במשלח ידו. חבר אחר בחוליה, מסעוד סדקאת-זאדה (איש מכירות במקצועו), מוגדר בדו"ח כמי שהיה אמון על ההיבטים המבצעיים בשלוש המתקפות - בניו דלהי, בנגקוק וגאורגיה.

בנוסף, מצויינים בדו"ח החקירה סייד עלי מהדי-אנאסדר שהוגדר כ"שומר חנויות" בטהרן, מוחמד רזה עבד-אל-גזמי - פקיד במחלקה הכלכלית של רשות המים האירנית, ועלי אכבר נורוזישיאן, רואה חשבון בדימוס כחברים החוליית הטרור. כמו כן, אשה נוספת, ליילה רוחאני האירנית, חשודה שסייעה למפגעים בבנגקוק ב-14 בפברואר, יום לאחר הפיגוע בדלהי. היא חשודה כי אירגנה דירת מסתור למחבלים ונמלטה מהמדינה לאחר הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully