וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב הציגה בפני נתניהו את תכנית התקיפה באירן"

על פי פקיד אמריקאי בכיר, שצוטט בעיתון "הארץ", היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב סקר בפני ראש הממשלה את התכנית על מנת למנוע פעולה חד צדדית של ישראל. בירושלים מכחישים

ארצות הברית מנסה להרגיע את ישראל: היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, טום דונילון, הציג לראש הממשלה, בנימין נתניהו, את תכנית המגירה של ארצות הברית לתקיפה אפשרית באירן – כך סיפר פקיד אמריקאי בכיר שצוטט הבוקר (ראשון) בעיתון "הארץ. לדברי הפקיד, דונילון ערך את סקירה בפני נתניהו במהלך ביקור בישראל לפני שבועיים, בו אירח נתניהו את היועץ לארוחת ערב בת שלוש שעות, אשר בחלקה השתתף גם היועץ לביטחון לאומי הישראלי, אלוף יעקב עמידרור.

הפקיד סיפר כי דונילון חלק את המידע הרגיש עם ראש הממשלה על מנת להבהיר כי משרד ההגנה האמריקאי נערך למקרה שבו יהיה צורך בתקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין של אירן, במטרה לשכנע את ישראל להימנע מפעולה חד צדדית. בין היתר, הוא סקר בפני נתניהו את אמצעי הלחימה שיש בידי ארצות הברית והיכולות לתקיפה במתקני הגרעין, גם אלה הנמצאים בבונקרים בבטן האדמה.

גורם רשמי בירושלים דחה את הפרסומים, ואמר כי ראש הממשלה לא נפגש עם היועץ דונילון לארוחת ערב, לא נועד עמו בארבע עיניים ולא הוצגו בפניו או בפני יועציו כל תכניות לתקיפה באירן.

"מכסחת הבונקרים" של ארה"ב מוכנה לשימוש

מדובר בשיחות הרגישות והמשמעותיות ביותר שהתקיימו בין בכירים אמריקאים לממשלת ישראל לאחרונה, כחלק משורת ביקורים של בכירים בישראל בשבועות האחרונים, בהם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון. מטרת החשיפה הייתה להבהיר את רצינותה של ארצות הברית בהיערכות לתרחיש שבו המשא ומתן של המערב עם אירן בניסיון לעצור את תכנית הגרעין שלה ייכשל.

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, טומי ויטור, סירב להתייחס לדברים ואמר כי אינו מתכוון להיכנס לפרטים של שיחה פרטית בין דונילון לנתניהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכסחת הבונקרים" של ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא מדובר בצעד הראשון במטרה להרגיע את ישראל בכל הנוגע לרצינות האמריקאים ביחס לאירן. רק בשבוע שעבר, הכריז חיל האוויר של ארצות הברית כי הפצצה חודרת הבונקרים הגדולה ביותר שברשותה, GBU-57 המכונה גם "מכסת הבונקרים" (Bunker Buster), מוכנה לשימוש. על פי דיווחים, הפצצה, שמשקלה עולה על 13,600 ק"ג ומכילה יותר מ-5,000 ק"ג של חומר נפץ, מסוגלת לחדור בונקרים בעומק של 60 מטרים, בדומה לאלה הקיימים באירן.

גורמי ביטחון בישראל העריכו כי ההכרזה על מבצעיות המערכת מעידה על מידת הרצינות של האמריקאים בנושא הצבאי. זאת, במיוחד נוכח הראיות להתקדמות תכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מעימות רחב היקף במזרח התיכון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully