וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאירן? "מכסחת הבונקרים" מוכנה לשימוש

26.7.2012 / 20:28

לאחר תקופת פיתוח ארוכה, הכריז חיל האוויר האמריקאי כי ברשותו פצצה במשקל 13,600 ק"ג, המסוגלת לחדור גם בונקרים מבוצרים בעומק 60 מטרים: "אם נידרש להשתמש בה, נדע כיצד"

רויטרס

הפצצה חודרת הבונקרים הגדולה ביותר ברשותה של ארה"ב, המכונה גם "מכסת הבונקרים" (Bunker Buster) הוכרזה אתמול (רביעי) כמבצעית ומוכנה לשימוש. הפצצה, שמשקלה עולה על 13,600 ק"ג, מכילה יותר מ-5,000 ק"ג של חומר נפץ שתוכנן להתמודד עם יכולות ביצור המצויות בידי צפון קוריאה ואירן. על פי פרסומים זרים, ביכולתה של הפצצה, הנקראת GBU-57, לחדור בונקרים בעומק של 60 מטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצצה חודרת הבונקרים הגדולה ביותר ברשותה של ארה"ב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמי ביטחון בישראל העריכו כי ההכרזה על מבצעיות המערכת מעידה על מידת הרצינות של האמריקאים בנושא הצבאי. זאת, במיוחד נוכח הראיות להתקדמות תכנית הגרעין האירנית והחשש הגובר מעימות רחב היקף במזרח התיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ישראל התעניינה ברכישת הפצצה

מייקל דונלי, מזכיר חיל האוויר האמריקאי, אמר למגזין האמריקאי "אייר-פורס טיימס": "אם נידרש להשתמש בפצצה עוד היום, נדע כיצד לעשות זאת. אנחנו ממשיכים לבצע ניסויים עם הפצצה על מנת לחדד את הבנת היכולות שלה במתווים שונים".

בשנה החולפת, פורסמו מספר תחקירים בעיתונות האמריקאית והבריטית על האפשרויות לתקיפת מתקני הגרעין באירן על ידי חיל האוויר הישראלי או האמריקאי. התחקירים העלו את המחסור בפצצה שיודעת לחדור אל מעמקי הבונקרים המבוצרים שנחצבו בהרים, פער לו צפוייה הפצצה החדשה לתת מענה.

מזכיר ההגנה האמריקאי ליאון פנטה, התייחס לכתבה שפורסמה בעיתון ה"וולסטריט ג'ורנל" בנושא בתחילת השנה, ואמר כי בפיתוח הפצצה של חברת "בואינג", הושקעו למעלה מ-300 מיליון דולרים. יצוין, כי בעבר התעניינה ישראל ברכישת הפצצה מידי האמריקאים וכן בעריכת ניסוי שיבחן את הטלתה ממטוסים של חיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully