וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הפחד: זינוק ברכישת נשק בקולורדו מאז הטבח

לפי נתונים שפורסמו, בשלושת הימים לאחר מתקפת הירי בהקרנת "באטמן" באורורה חלה עלייה של 43% במכירת הנשק במדינה: "אנשים רוצים להיות מסוגלים להגן על עצמם ועל משפחותיהם"

רויטרס

השפעותיו של הטבח בבית הקולנוע בקולורדו, בהקרנת בכורה של הסרט החדש מסדרת "באטמן", ממשיכות להיות מורגשות בארצות הברית. במסגרת זאת, דיווחו הרשויות בקולורדו, כי מאז מרחץ הדמים באורורה, פרבר צפוני של העיר דנבר, חל זינוק ברכישת כלי נשק במדינה, המעיד כנראה על חששותיהם של תושביה.

הרשויות בקולורדו ממשיכות בחקירת האירוע, בו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו 58, ומתמקדות בחקירתו של היורה, ג'יימס הולמס בן ה-24, סטודנט למדעי המוח, שמניעיו עדיין אינם ברורים. שלשום הוא הובא לראשונה בפני שופט, ונמסר כי התביעה תבקש כנראה לגזור עליו עונש מוות.

בעקבות הטבח בקולנוע - עוד כותרות:
בהלת חקייני "הג'וקר מקולורדו": שלושה נעצרו
צפו: הרוצח מרצה במחנה מדע על "אשליות זמן"
משפחתו של ה"ג'וקר": "תומכים בו, הוא בננו"
אובמה לנפגעים בקולורדו: "כל המדינה חושבת עליכם"

חנות נשק בעיר פארקר, קולורדו, יולי 2012. רויטרס
"זה פשוט מטורף". חנות הנשק "רוקי מאונטיין רובים ותחמושת" בעיר פארקר, השבוע/רויטרס

הלילה (רביעי) פרסמו הרשויות בקולורדו נתונים, לפיהן בין יום שישי (הרצח אירע בחמישי בלילה) לראשון הוגשו במדינה 2,887 בקשות לרישום כלי נשק חדש - עלייה של 43% לעומת פרק הזמן המקביל בשבוע הקודם, ו-39% ביחס לשבוע שלפניו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מניות חברות הנשק בעלייה

"זה פשוט מטורף", אמר לעיתון "דנבר פוסט" ג'ייק מאיירס, מוכר בחנות הנשק "רוקי מאונטיין רובים ותחמושת" בעיר פארקר בקולורדו, בתארו את העומס הגדול בימים האחרונים. בעל החנות, דיק רוטאן, מסכים שהמכירות השבוע הן חריגות ביותר, ומציע פרשנות: "מה שהקונים אומרים בעצם, זה שהם רוצים שתהיה להם יכולת להגן על עצמם ועל משפחותיהם, אם ייקלעו למצב כמו באולם הקולנוע ההוא".

טקס לזכר הרוגי הטבח בבית הקולנוע, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
טקס זיכרון לקורבנות, השבוע באורורה/רויטרס

לפי דיווח הרדיו הציבורי NPR, נתונים דומים מגיעים גם ממדינות נוספות בארה"ב - למשל אוקלהומה, שם דווח על עומס רב בחנויות הנשק. בינתיים בוול סטריט, זינקו ביומיים האחרונים שערי מניותיהן של "סמית אנד ווסון", "סטורם", "רוגר & קו." ויצרניות נוספות של כלי ירייה.

יש לציין כי מגמות כאלו הורגשו גם בימים האחרונים שלאחר מתקפת הירי באריזונה ב-2011 (בה נפצעה קשות חברת הקונגרס גבריאל גיפורדס), כמו גם בעקבות הטבח ב-2007 באוניברסיטת וירג'יניה טק - זאת, אף שרבים מאשימים דווקא את ריבוי כלי הנשק בארה"ב ואת הקלות הבלתי נסבלת של רכישתם כגורם המרכזי למעשי הטבח החוזרים מדי שנה-שנתיים, בארה"ב יותר מבכל מקום אחר בעולם. מכל מקום, גם לאחר הטבח הנוכחי, לפי כל ההערכות, לא צפוי לחול שינוי בחוקי הנשק המתירניים במדינה.

טקס לזכר הרוגי הטבח בבית הקולנוע, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
עדיין המומים מהטבח. אורורה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully