וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת חקייני "הג'וקר מקולורדו": שלושה נעצרו

הטבח בהקרנת "באטמן" ממשיך לתת אותותיו: בקליפורניה ובאריזונה נעצרו מתפרעים בסרט, ובמיין נכח בו אדם עם רובה טעון. בינתיים בדנבר: ניצולת הטבח ילדה, כשבעלה במצב קריטי

צילום:רויטרס ; עריכה: אמיר קוטיגרו

(צפו בחשוד ג'יימס הולמס מובא לראשונה בפני שופט, אתמול)

בארצות הברית עדיין רחוקים מלהירגע מהטבח בבית הקולנוע בסוף השבוע, בו נרצחו 12 צופים בהקרנת בכורה של הסרט החדש מסדרת "באטמן" באורורה, פרבר של העיר דנבר בקולורדו. בין היתר, בעוד ההליך המשפטי נגד היורה נפתח, נאלצות הרשויות להתמודד בימים אלו עם גל של "חקיינים", שהתעורר חשש כי הם ינסו לשחזר את המעשה.

המקרה הבולט ביותר הוא של טימותי קורטואה בן ה-49, שנעצר הלילה (שלישי) בכביש מהיר במדינת מיין משום שנהג במהירות מופרזת של 180 קמ"ש. ברשותו נמצאו רובה קלצ'ניקוב טעון, ארבעה אקדחים, תחמושת רבה - וגזרי עיתונים רבים על הטבח בקולורדו. בחקירתו סיפר כי יום קודם לכן נכח בהקרנה של "עלייתו של האביר האפל", כשברשותו רובה טעון, והוסיף כי כעת הוא בדרכו לרצוח עובד לשעבר שלו.

הטבח בקולורדו - כותרות אחרונות:
ה"ג'וקר" הופיע בבית המשפט - "נשקל עונש מוות"
משפחתו של ה"ג'וקר": "תומכים בו, הוא בננו"
צפו: ה"ג'וקר" מרצה במחנה מדע על "אשליות זמן"
אובמה לנפגעים בקולורדו: "כל המדינה חושבת עליכם"

מאגר נשק שנמצא ברשותו של טימותי קורטואה, שנעצר במדינת מיין בארה"ב, יולי 2012. Maine State Police, AP
ה-FBI צורף לחקירה. מאגר הנשק שנמצא בביתו של קורטואה/AP, Maine State Police

אם לא די בכך, בביתו של קורטואה התגלה עוד מאגר אמצעי לחימה, ובו כלי נשק רבים נוספים וכמות תחמושת עצומה. מה בדיוק התכוון לעשות עם כל זה? עדיין לא ברור. "איננו יודעים מה היו כוונותיו", הבהיר דובר המשטרה המקומית לעיתון המקומי "בנגור דיילי ניוז", והוסיף כי גם הבולשת הפדרלית FBI הצטרפה לחקירה.

"וורנר" תתרום נתח מהכנסות הסרט לקורבנות

במקרה נפרד, עצרה המשטרה בקליפורניה את קלארק טייבור בן ה-52, שהתפרע והשמיע איומים בהקרנה של הסרט בלוס אנג'לס. טייבור, לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, התרגז כשהקרנת הסרט התעכבה, והחל לצעוק: "אני 'אתפוצץ' כמו בקולורדו - למישהו יש רובה?". הוא נתפס על ידי אנשי האבטחה באולם, והתברר כי אינו נושא נשק.

דרמה נוספת התחוללה באולם קולנוע בסיירה ויסה שבמדינת אריזונה, שם החל אדם - שהיה ככל הנראה שיכור - להשתולל באולם, וגרם לפאניקה המונית ולבריחה של כ-50 איש מהמקום. לפי דיווח העיתון המקומי "אריזונה דיילי סטאר", ברשותו של האיש, וויליאם ברבואה, היה תיק גב - שבו נמצאו רק בקבוקי אלכוהול.

אגב, למרות הבהלה, בכל זאת הצליח הסרט למשוך קהל רב, והניב הכנסות של 160.9 מיליון דולרים במהלך סוף השבוע הראשון להקרנתו - מקום שלישי בכל הזמנים. חברת "וורנר" הודיעה כי תתרום נתח מההכנסות לקורבנות ולבני משפחותיהם.

"מערכת ממולכדת כמו בעירק או אפגניסטן"

בינתיים בקולורדו, נמשכת חקירת האירוע, המתמקדת בממצאים מדירתו של היורה, ג'יימס הולמס. הלילה מסר לרשת CNN גורם אכיפה שצפה בסרטון הווידאו שצילמה המשטרה בדירה, כי הולמס מלכד את דירתו בעיר בעזרת יותר מ-30 רימונים וכ-75 ליטרים של דלק. הרימונים היו מחוברים ללוח בקרה שנמצא במטבח, אותו ניטרלו חבלנים בעזרת רובוט.

חוקר FBI בדירתו של ג'יימס הולמס, שרצח 12 איש בקולנוע, דנבר, קולורדו, 22 ביולי 2012. רויטרס
חוקר FBI בתוך דירתו של הולמס, בסוף השבוע/רויטרס

לדברי הגורם, אמצעי המיגון שהותקנו בדירה נועדו להרוג כל מי שינסה להיכנס אליה: "תארו לעצמכם את כדור האש שהיה נוצר... הוא היה מפרק את הקירות של הדירות הסמוכות. האש הייתה עלולה לכלות את כל הקומה השלישית, ועד שכוחות הכיבוי היו מגיעים - הבניין כולו היה נשרף". עוד הוסיף כי החיווט של מערכת החבלה היה דומה למטעני חבלה שנמצאו בעירק או באפגניסטן: "זה נראה כמו ספגטי".

ובשורה אחת טובה מאורורה: קייטי מדלי, צעירה שנכחה באולם הקולנוע בזמן הטבח אך הצליחה לחמוק ללא פגע, כרעה היום ללדת, באותו בית חולים בה מאושפז בעלה, קיילב - שנפצע בפיגוע ומצבו עדיין מוגדר קריטי, והוא מורדם ומונשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully