וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לנפגעים בקולורדו: "כל המדינה חושבת עליכם"

נשיא ארה"ב הגיע להביע תנחומיו בפני משפחות הקרבנות בטבח בקולורדו ונפגש עם הפצועים בבית החולים. "באתי אליהם לא כנשיא, אלא כאב ובעל", אמר אובמה, שעשה הפסקה מהקמפיין

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהשהה את הקמפיין שלו לנשיאות, ביקר הלילה (שני) באורורה, קולורדו, בה נטבחו ביום שישי 12 בני אדם ו-58 נפצעו בהקרנת הסרט "באטמן" והציע את תנחומיו למשפחות ההרוגים. "התוודיתי בפניהם כי מילים אינן מתאימות תמיד. באתי אליהם לא כנשיא, אלא כאב ובעל", אמר אובמה בנאום בבית החולים של אוניברסיטת קולורדו. "הסיבה שסיפורים כאלה משפיעים עלינו כל כך היא כי אנו מבינים את האפשרות של לאבד אדם אהוב. ביקרתי כל משפחה, השיחות נסובו על הגעגועים, על כמה נפלא היה בן משפחתם, על חלומותיהם".

אובמה הוסיף כי הוא מבקש "לשמש כנציג של כלל המדינה ולהודיע להם שאנחנו חושבים עליהם ונמשיך לחשוב עליהם בכל יום. לא רק אמריקה, אלא רוב העולם חושב עליהם". הוא התייחס לתרעומת שהביעו משפחות הנרצחים, כי התקשורת מתמקדת רק ברוצח ולא בסיפורם של הקרבנות: "ניסיתי להבטיח להם שהפושע הזה שקיבל תשומת לב רבה, תשומת הלב הזו תימוג. בסופו של דבר, מה שייזכר הם האנשים הטובים שהושפעו מהטרגדיה הזו".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ביקר בקולורדו אחרי הטבח, יולי 12. רויטרס
"ביקרתי כל משפחה, השיחות נסובו על הגעגועים, על כמה נפלא היה בן משפחתם, על חלומותיהם". אובמה, הלילה/רויטרס

"הייתה לי הזדמנות לבקר כמה חבר'ה שיהיו בסדר הודות לטיפולו של צוות בית החולים הזה", אמר אובמה. "אני רוצה להודות לכל מי שסייע. חלק מהסיפורים ראויים לציון". במיוחד ריגש את הנשיא סיפורן של שתי חברות, אלי בת ה-19 וסטפני בת ה-21, שהיו באולם הקולנוע בעת התקרית. אלי שביקשה להזהיר את הנוכחים מהרוצח נורתה מיד ונפגעה בעורק הראשי בצווארה. סטפני חברתה נשארה עמה וחסמה באצבעותיה את העורק ובידה השנייה התקשרה לכוחות החירום. "בזכות תגובותיה של סטפני, זכיתי לפגוש את אלי והיא תהיה בסדר. אני לא מכיר הרבה שבכל גיל היו עושים את מה שסטפני עשתה", אמר אובמה. "צעירות כמו סטפני ואלי מייצגות אותנו ומראות לנו שימים טובים יותר יגיעו. המדינה הזו חושבת עליכם", אמר לפצועים. "המדינה כולה נושאת אליכם תפילה. אלוהים יברך אתכם ואת כל מי שסייע כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הרוצח הועבר לבידוד

העיתון "ניו יורק דיילי ניוז" דיווח אתמול, לפי עובד במתקן המעצר ארפאהו שבקולורדו שבו "הג'וקר" עצור, כי הולמס נתון בבידוד מחשש שעצירים ינסו לנקום בו. "הוא לא הראה סימני חרטה כלל. הוא חושב שהוא משחק בסרט", אמר העובד. אסיר לשעבר ששוחרר מהמתקן סיפר כי "הולמס ירק על דלת תא המעצר ועל הסוהרים. הוא התנהג כמו משוגע". וויין מדליי ודימה דנילוב, שני משוחררים נוספים מהמתקן, חיזקו את דברי חברם ואמרו כי "בליל המעצר הראשון של הולמס, שאר האסירים התקבצו סביבו וצעקו לעברו 'רוצח ילדים!'", כיוון שבמהלך הטבח הוא ירה למוות בילדה בת שש.

"כל האסירים דיברו על כך שהם רוצים להרוג אותו, כל אחד חיפש הזדמנות לכך", הסביר מדליי. חברו דנילוב אמר כי הולמס הוכנס למתקן המעצר כשפניו מכוסות במגבת אדומה, כשעתיים לאחר שרצח את קורבנותיו באולם הקולנוע. דנילוב הוסיף כי מתחת לאפוד המגן שנשא על גופו, "הג'וקר" לבש בגדים בצבע אדום, כפי ששיערו היה צבוע באדום.

כלי התקשורת בארצות הברית עוסקים בימים שלאחר הטבח באיסוף כל בדל מידע שיספק לצופים פרטים נוספים על זהותו. העיתון "לוס אנג'לס טיימס" דיווח היום כי בעברו הוא הועסק במחנה קיץ יהודי. לפי הדיווח, בשנת 2008 עבד "הג'וקר" כמדריך במחנה הקיץ על שם מקס שטראוס, שנוסד ב-1938 בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully