וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: עובדי פוקושימה הונחו לזייף רמות קרינה בכור

על פי הדיווחים בתקשורת ביפן, עובדי קבלן של מפעילת הכור הגרעיני שנפגע ברעידת האדמה ב-2011 התבקשו לחבל במדידת רמת הקרינה "אחרת נגיע לחשיפה מקסימלית ולא נוכל לעבוד"

קבלן משנה של חברת החשמל TEPCO, מפעילת המתחם הגרעיני בפוקושימה שביפן, שניזוק קשות ברעידת האדמה שפקדה את האזור ב-2011, הורה לעובדיו לשקר בנוגע לרמת הקרינה הרדיואקטיבית שאליה נחשפו בזמן עבודתם במתקן. כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות AFP, אשר ציטטה את העיתון היפני "אסהי שימבון".

על פי הדיווח, בכיר בחברת הקבלן "בילד-אפ" הורה בדצמבר האחרון לעשרה מעובדיו לכסות את המכשירים למדידת רמות הקרינה במעטפות עופרת בעת שהם עובדים באזורים עם רמות גבוהות של קרינה. המטרה הייתה ככל הנראה לדווח על רמות קרינה נמוכות ממה שהיה קיים בפועל, כדי להמשיך את חוזה ההעסקה של החברה עם TEPCO.

צוות סבא"א מבקר בתחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י, יפן, 27 במאי 2011. רויטרס
רמות הקרינה גבוהות משחשבו? הכור בפוקושימה/רויטרס

העובדים סיפרו כי הבכיר טען שמבלי לזייף את רמות החשיפה, הם יגיעו במהירות לרמת החשיפה השנתית המקסימלית המותרת בחוק, 50 מיליזיוורט. "אלא אם נחביא אותו עם העופרת, החשיפה תגיע למקסימום ולא נוכל לעבוד", נשמע הבכיר אומר בהקלטה שהעבירו העובדים לעיתון היפני. עוד דווח כי חלק מהעובדים סירבו להוראה ועזבו את החברה.

על פי דיווחים בכלי תקשורת אחרים ביפן, משרד הבריאות, העבודה והרווחה במדינה פתח בחקירת הנושא. לא ניתן היה להשיג תגובה ממשרד הבריאות, או מחברת "בילד-אפ".

בראשית השבוע השתתפו יותר ממאה אלף בני אדם השתתפו בטוקיו בצעדת מחאת נגד שימוש באנרגיה גרעינית ביפן, מחשש לאסון נוסף במדינה, כפי שאירע במרץ 2011, כאשר תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י" ניזוקה באופן קשה בעקבות רעש אדמה ופלטה קרינה מסוכנת באזור. מדובר בהפגנה הגדולה ביותר שנערכה ביפן מאז הורו הרשויות בטוקיו להפעיל את הכור הגרעיני בעיר אוהי בחודש שעבר. המפגינים קיוו להפעיל בכך לחץ על ראש הממשלה, יושיהיקו נודה, כדי להניא אותו מההחלטה לחדש את השימוש באנרגיה גרעינית. נודה טען מנגד כי יש צורך להגביר את כושר ייצור החשמל במדינה, מחשש לשיבושים באספקת החשמל לחלקים שונים ביפן, באמצעות שימוש באנרגיה גרעינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully