וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: 100 אלף הפגינו נגד שימוש באנרגיה גרעינית

17.7.2012 / 4:25

המחסור הצפוי בחשמל ביפן גרם לרשויות לחדש את פעילות הכורים הגרעיניים במדינה, שמתמודדת עד היום עם תוצאות האסון בפוקושימה. האזרחים מנגד, חוששים: "יפן מחריבה עצמה"

יותר מ-100 אלף בני אדם השתתפו אתמול (שני) בטוקיו בצעדת מחאת נגד שימוש באנרגיה גרעינית ביפן, מחשש לאסון נוסף במדינה, כפי שאירע במאי 2011, כאשר תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י" ניזוקה באופן קשה בעקבות רעש אדמה ופלטה קרינה מסוכנת באזור.

הפגנה ביפן נגד השימוש באנרגיה גרעינית. רויטרס
חוששים מאסון נוסף. המפגינים צועדים בטוקיו/רויטרס

מדובר בהפגנה הגדולה ביותר שנערכה ביפן מאז הורו הרשויות בטוקיו להפעיל את הכור הגרעיני בעיר אוהי בחודש שעבר. המפגינים קיוו להפעיל בכך לחץ על ראש הממשלה, יושיהיקו נודה, כדי להניא אותו מההחלטה לחדש את השימוש באנרגיה גרעינית. נודה טען מנגד כי יש צורך להגביר את כושר ייצור החשמל במדינה, מחשש לשיבושים באספקת החשמל לחלקים שונים ביפן, באמצעות שימוש באנרגיה גרעינית.

עובדים בכור הגרעיני באוה, יפן, שחזר לפעילות, יולי 2012. רויטרס
הכור הגרעיני העיר אוהי שחזר לפעילות/רויטרס

לטענתו, הפסקות חשמל יזומות עלולות לפגוע בכלכלת המדינה. "היום הטמפרטורות טיפסו לשיא חדש, ואנו חייבים לשאול את עצמנו אם אנו אכן מסוגלים להתמודד עם עומסי החום הכבדים והמחסור הצפוי בחשמל ללא ארגיה גרעינית", אמר נודה בראיון שהעניק לטלוויזיה היפנית.

70% מהיפנים: להפסיק השימוש באנרגיה גרעינית

מפלגת השלטון ביפן, בראשות נודה, ספגה בתקופה האחרונה ביקורת רבה, בעיקר בשל ההחלטה להעלות את המסים העקיפים במדינה. ההחלטה השנויה במחלוקת של ראש הממשלה, להפיק שוב חשמל באמצעות שימוש בכורים גרעיניים, רק הגבירה את הלחץ על המפלגה הדמוקרטית שבראשה הוא עומד.

בעקבות האסון בפוקושימה הורתה טוקיו להשבית את 50 הכורים הגרעיניים של יפן, שסיפקו כ-30% מתצרוכת החשמל במדינה. סקרים שנערכו לאחר האסון הראו כי 70% מהאזרחים חושבים כי יש להפסיק את השימוש באנרגיה גרעינית לחלוטין.

המפגינים, שטענו כי 175 אלף אזרחים לקחו חלק בצעדת המחאה בטוקיו, מאמינים שראש ממשלתם מוביל את יפן לעבר אסון נוסף. "יפן עומדת להחריב את עצמה על ידי בניית כורים גרעיניים, בדיוק כפי שאירע ברעידת האדמה בשנה שעברה", אמר אחד מהמשתתפים בצעדה.

מי שללא ספק נהנה מההחלטה לחדש את פעילות הכורים הגרעיניים הם אנשי תעשיית הגרעין ביפן. השיבושים באספקת החשמל, במקביל לעלייה בביקושים בשל ימי הקיץ החמים, החיו מחדש את ענף התעשייה שננטש בגלל האסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully